Oh help..en een kijkje in mijn hart - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gee Şenat - WaarBenJij.nu Oh help..en een kijkje in mijn hart - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gee Şenat - WaarBenJij.nu

Oh help..en een kijkje in mijn hart

Door: DigiGee

Blijf op de hoogte en volg Gee

16 Oktober 2009 | Nederland, Amsterdam

Oh help. Wat voel ik me weer eens vreselijk ongeduldig :S Ik kijk uit het raam vanaf de 6e verdieping waarbij het buitenleven mij een bewolkt uitzicht bied met hier en daar een kleine zonnestraal en een stukje blauwe lucht. Wat verlang ik toch naar mooi weer...Die zonnestralen vertellen niets over de koude temperatuur, maar ik weet wel beter! Auto’s razen voorbij op de A10 -wat een haast- mensen rennen om de trein of metro te halen –wat een haast!- en om mij heen hoor ik mijn collegae druk aan het werk –maar gelukkig hebben we geen haast- :) En zoals zovaak de laatste weken.. gaat er weer een golf van emoties door mij heen. Ik voel me geïrriteerd door een aantal printer problemen die ik niet zo snel op weet te lossen. En meteen heb ik er geen zin meer in :S Is het al tijd? Kan ik al gaan?

Ik neem alles goed in mijn op en schrijf herinneringen in mijn geheugen en in mijn hart alsof het mijn laatste dag is..Dat doe ik trouwens al enige tijd. Het voelt of ik op brandende kolen zit! Het ongeduld wat ik voel groeit met de dag en ik bijt op mijn lip als ik bedenk dat HET in eens heel dichtbij komt. Het gaat snel. Maar niet snel genoeg. Het gaat evengoed nog zó langzaam! Een dubbel gevoel is het :( Een kettingreactie van ontelbare gedachten gaan door mij heen. Geluk. Verdriet. Ergens wel wat eenzaamheid. Opgetogenheid. Nervositeit. Stress –al is dit nu heel wat minder dan eerst- en..... vragen. Ze stapelen zich weer op zoals ik dat een aantal weken geleden had. Die vragen! Maar één ding weet ik wel zeker: Ik.Wil.Dit.Héél.Héél.Héél.Erg.Graag! (Is het nou al tijd?) Dat zegt niet dat alles even makkelijk is natuurlijk. Maar tegelijk met dat emotionele gedoe.. maakt mijn hart een sprongetje. Van geluk en blijdschap :D Het gaat ECHT gebeuren!!! Oh.Mijn.God!

De checklist heeft een aantal keren een update gekregen en langzaam aan werd alles afgevinkt.
Er zijn nog maar heel weinig zaken die geregeld hoeven te worden en dat geeft mij rust. Wat ben ik blij dat het meeste nu achter de rug is. Echter komen er dagelijks genoeg andere dingen bij die mij weer nerveus maken.. I guess it makes it equal again.

Afgelopen zaterdag 10-10-2009 heb ik mijn dozen opgestuurd. 6 dozen. Verpakt per 2. 3 pakketten dus. Ruim 38 kg. in totaal. Dat maakte mij ongeveer 124 euro lichter maar het is het me waard. Gelukkig is dát gedaan. Met veel dank aan Robert :)

Oh help. Komen ze wel aan? Wat als ze niet aankomen? Of dat er spullen uit gestolen worden? Wat als mijn pakketten kwijt raken? Nee… zo moet ik niet denken! Dat komt vast wel goed. Maar is het nou al een keertje tiiiiijjjjjd?!

Die laatste dag. Over 15 dagen. OMG! 15 DAGEN!!!! Wauw. Die komt akelig dichtbij. Akelig. Ja. Zo voel ik me. Ik vrees de dag die komen gaat! Niet omdat ik niet wil. In tegendeel zelfs. Ik heb verschrikkelijk veel zin in mijn nieuwe leven en ben ook ongeduldig omdat het nog steeds niet zover is. Maar jeetje wat een onderneming! (Oh Shit. als ik het vliegtuig maar niet mis. Als ze me maar doorlaten bij de paspoort controle. Als ze me er maar niet uit pikken bij de douane omdat ik al mn persoonlijke spullen bij me heb!)

Ik voel me vooral akelig omdat ik afscheid aan het nemen ben. Zoals ik vaak zeg de laatste tijd. Dat is niet makkelijk!! (Hoe heb ik in godsnaam óóit kunnen denken dat ik deze ondernemen "wel ff doe"?) Ik stel mijzelf gerust met de antwoorden dat het niet het einde van de wereld is. We hebben internet. We hebben telefoon. We kunnen brieven schrijven en mailtjes sturen. We hebben een webcam en met 4u vliegen ben je weer bij elkaar. Ja. Klopt. Maar wat nou als mensen mij vergeten? Uit het oog uit het hart? En dan die dag. Wat zal dat vreemd zijn als de mensen komen waarvan ik denk dat ze komen…! Veel ken ik al lang.. maar bijna niemand kent elkaar. En nu zal mijn leven samenkomen op 1 dag. Bijzonder niet? Hoe vaag!! Maar ik weet nu al.. ik zal het niet droog kunnen houden! :(


Een kijkje in mijn hart..
*************************

Gelukkig zijn het niet alleen maar tijden van verdriet en nare gevoelens. Je zou denken dat ik helemaal geen nare gevoelens heb of hoor te hebben… maar die zijn er helaas wel! Emigreren gaat niet alleen maar over rozen. Wel op langer termijn als het goed is… ;)maar op sommige momenten zie ik echt door de bomen het bos niet meer. Maar blijdschap en geluk hebben nog altijd de overhand. Het is iets leuks en dat wil ik graag zo houden. Het heeft me ook veel goeds gebracht… Meer goeds dan ik in de afgelopen jaren heb meegemaakt, met veel dingen! :D Ik bedoel er niet mee dat ik de afgelopen jaren ongelukkig ben geweest. Zeker niet. Maar ik voel me wel in zekere zin bevrijd: Ik heb mijzelf gevonden. In eens weet ik helemaal goed wat ik WEL wil. En dat heeft een hoop onrust weggenomen. (ook waarvan ik niet eens meer in de gaten had dát ik het voelde) Ja ik overdenk nog steeds een hoop… maar de malenstroom is rustiger. Nu klinkt dat tegenstrijdig, gezien ik een lange periode zeer slecht geslapen heb. Maar die tijd lijkt nu ook voorbij. Het is wat kalmer in mijn hoofd. Maar vragen blijven natuurlijk altijd komen..

De goede dingen die het mij gebracht heeft koester ik. Zoals ik alles in mijn leven wat ik leuk vind koester. En dan niet alleen de dingen die ik ga ondernemen. De stappen die ik genomen heb om te bereiken –dat ik het aandurf!- maar ook vriendschappen en familie banden. Ik voel een veel betere band met mijn zus Olga, haar man Jeroen en mijn lieve neefje en nichtjes Dion, Selena en Lizzy. Ik hou heel veel van jullie en de band die we aan het opbouwen zijn is voor mij onbeschrijfelijk belangrijk. Ik zal jullie echt heel erg missen! De toenadering komt ergens qua gevoel op een verschrikkelijk moeilijk moment. Waarom nu nèt in een periode dat ik het land ga verlaten? Tegelijkertijd dat ik me dit afvraag, besef ik dat het juist dit misschien is wat de groei tussen onze band heeft versneld. En daar ben ik blij om! Ik wil jullie niet meer kwijt in mijn leven en ik hoop dat ik jullie snel mag verwelkomen in mijn nieuwe thuisland.

Daarnaast hebben we ook nog Anna. Lieve Anna.. ik ken je al zo lang. Wat moet ik zonder jou in mijn leven? Je vult me zo goed aan! Je kent me als geen ander –in fact..ik denk dat jij degene bent die het meeste van mij weet! Vind het helemaal te gek dat je volgend jaar weer op vakantie komt met die muttie! Ben blij dat ik je dan weer kan zien :D Hou heel veel van je!! –Friends forever!!!!-

Ester, wat ben ik blij dat ik jou heb gevonden…lieve schat. Ik zou jou voor geen goud meer willen missen… Ik sloot je in mijn hart en daar zal je voor altijd blijven!! Je begrijpt me altijd zo goed. Kom alsjeblieft ook snel weer naar jouw lief en naar mij :D We delen hetzelfde lot zal ik maar zeggen…Ik zal er altijd voor je zijn. And Erzi.. I told you before: Better be good for my sweet friend Es. If not, then I will find you!!!!

Lisette.. Jou heb ik een hele lange tijd niet gesproken en gezien. Maar je bent wel altijd in mijn gedachten gebleven. Ik ben blij dat we nu weer wat contact hebben… ik hoop dat ook jij me zal blijven volgen hier… en wie weet kom je nog eens een keertje duiken? :D Zou echt te gek zijn :) -Je kids kunnen ook komen leren vanaf 5 jaar :P

Dieds!!! La chica bonita! Vind je echt een heel bijzonder mens en kan altijd met je lachen. Je straalt zóveel positieve energie uit… Mijn bioscoopmaatje ben je :D –En de Escape zal ik ook nooit vergeten door onze 230 foto’s actie hahahaah- Zal je erg gaan missen!! Hoop dat het snel beter zal gaan met je schouder.

Roooobeeeeeert straks ben je mijn baas niet meer. Kom ook eens duiken… dan kan ik ook een keer baas zijn :P Een goede vriend zal je voor mij altijd blijven. Ik ben echt heel blij met de hulp die je me geboden hebt…Dank je wel. Ben ook dankbaar en voor je begrip en geduld. Die zal ik de laatste tijd nog wel eens op de proef gesteld hebben –sorry- :) ik heb echt een hele leuke tijd gehad op het werk en dat komt ook door jou. Je hebt me vele kansen gegeven om te leren en te ontwikkelen!

And also a message for my cute and adorable askim :D in the text above I explain about my feelings for some people in my life and I tell about my feelings that I have lately. And now I will write something for you… Soon I will start a new adventure in my life… and this one is a part of an other adventure that started a few months ago when I decided to move to Türkiye. You are involved in it and this is making me very happy. Thank you for everything you did for me. You are SO cute! It will be great honey :) I am counting down for a long time already… but soon this will come to an end… and a new episode will start! :D



Bedankt allemaal..(ook iedereen die ik nu niet genoemd heb.. ben je niet vergeten) voor het plezierig maken van mijn leven.. voor het luisteren naar alles wat ik kwijt wil.. voor het er voor mij zijn..voor het geven van liefde en vriendschap -ik beself steeds meer en meer hoe belangrijk dit is-!! Locked in my heart forever :D


  • 16 Oktober 2009 - 15:53

    Olga:

    snif, snif ;( Ik weet ook dat ik het niet droog hou, de tranen prikken nu al.

    Voor mij is het ook erg dubbel! Ik vind het fijn voor jou! Echt...maar inderdaad net nu we elkaar echt leren kennen... en dat doet soms pijn!
    Je gaat maar 4 uur vliegen van ons vandaan en dat is niks maarja, het is niet makkelijk om te zeggen voor mij; "ik bezoek je dan en dan".
    Ik heb een gezin en qua kosten zit het ook even niet mee.
    Dat vind ik zo erg!
    Ik hoop echt dat wat we opgebouwd hebben door blijft zetten.
    Voorlopig maar via de webcam :(

    Ik ben blij dat het slapen nu beter gaat, want daar maakte ik me zorgen om.
    Het komt ook echt wel goed, daar vertrouw ik op!!

    Liefs, je zus

  • 18 Oktober 2009 - 05:00

    Mayra Yaldir-de Geus:

    Lieverdje alles komt goed!
    En het is nog maar minder dan 2 weekjes joh!!! En als je je lieve vrienden mist, een ticket is gelukkig zo geboekt! (van beide kanten ;))
    Enne wij gaan hier wat gezelligs doen hoor :D
    xxx

  • 18 Oktober 2009 - 17:00

    Marianne Hartmanns:

    O lieverdje, wat een emoties en gevoelens allemaal!! Wou dat ik de zaken die er toe doen zo goed kon verwoorden als jij.. Dan zouden mijn hart en hoofd een stuk opgeruimder zijn. Ik leef zo met je mee, begrijp je spanning en je tegenstrijdige gevoelens zo goed. Maar die horen erbij, als je leven weer een totaal andere wending gaat nemen. ik ben een oude taart, en heb al zo vaak op punten gestaan dat beslissingen moesten worden genomen en drempels overgegaan. En meiske, neem van mij aan: van alle stappen in je leven groei je, wordt je uiteindelijk gelukkig en zul je achteraf zien als góede stappen. Niemand zal je vergeten, daar heb je zélf voor gezorgd. Vriendschappen opgebouwd die zullen worden gekoesterd en onderhouden. Grote en kleine liefdes die in je herinnering blijven en altijd weer terugkomen. Ik ben maar een collega, die je nog niet eens zo heel goed hebt leren kennen, maar je was altijd lief, vriendelijk en hulpvaardig. Ik mocht zelfs mee op Het Grote Limousione Avontuur!! Dat was dikke pret! Lieve Geesje, wat ik maar wilde zeggen: ga je liefde en passie achterna, doe ALLE dingen waar je een goed gevoel over hebt, neem grote en kleine stappen, ga de uitdagingen van je leven aan en je zult een gelukkige mens worden!! van mij veel liefs, en alle goeds op je weg naar dit geluk, Marianne

  • 19 Oktober 2009 - 06:53

    Barbara Sijbesma:

    Op deze blog moet ik toch echt even reageren...

    Je hebt vast wel van me gehoord (mag ik hopen!) en ik vind het zo herkenbaar wat je hier neer hebt gezet!

    Meid, ik vind het ontzettend dapper van je dat je de grote stap maakt, maak je niet al teveel zorgen, alles komt goed! Probeer te genieten van de tijd dat je nog in NL bent.

    Doe je de groeten aan iedereen daar? Jonus, Hakim en vooral aan Robert, je hebt gelijk; hij is een super boss! Als ik 1 ding zou willen verhuizen naar Australie, dan is het DBBW, had het zo naar maar zin daar!

    Veel succes en geluk!

    Barbara


  • 20 Oktober 2009 - 13:25

    Gee Şenat:

    @ Olga
    Hoevaak ik de laatste tijd wel niet een brok in mijn keel krijg... ik weet het niet meer. Heel vaak in ieder geval :(

    Het is inderdaad heel dubbel.. maar het is niet anders en ik heb je liever nu in mijn leven op deze manier dan helemaal niet!!
    We vinden wel een oplossing!

    Liefs, zussie
    *****************

    @ Mayra
    Echt tegek dat je in de buurt woont.. Show me everything :D

    Volgens mij zijn we praktisch buren!

    Tijd gaat echt snel ja!!
    Weet nog niet wanneer maar ik zal als ik er ben snel contact met je opnemen!

    xxx

    *****************

    @ Marianne
    Bedankt voor je lieve reactie!! Vind het echt heel leuk dat je me blijft volgen :D

    Een beslissing maken die je gelukkiger hoort te maken is niet altijd makkelijk en kan op korte termijn best wel moeilijk zijn en verdriet brengen. Maar ik hou mijn doel voor ogen en dan komt het echt wel goed!

    Ik heb je altijd een hele fijne en leuke collega gevonden :D Die foto's van de LimoLunch heb ik nog steeds en kijk er regelmatig nog naar! Gezellig was dat he :D

    Liefs, Geesje

    *****************

    Hee Barbara!!
    Ik heb al heel veel over jou gehoord :D

    Toen ik een paar maanden geleden bij Robert in de kamer zat zei hij dat hij zowat een déjà vu had omdat hij met jou vrijwel hetzelfde gesprek had als hij met mij had :) Grappig.

    Jammer dat het werk niet mee verhuisd he ;) Maar moet eerlijk bekennen dat ik mijn nieuwe baan nèt iets leuker vind ;)

    De meeste zorgen die ik heb gaan over mijn werkvisum en verblijfvisum.. maar ook dat komt allemaal wel goed.

    Groetjes Geesje


  • 25 Oktober 2009 - 17:02

    Mayra Yaldir-de Geus:

    heeey lieverd!
    nog maar héél ff! heb er echt zin in om je te ontmoeten ;) ben even vergeten of ik m'n turkse nummer heb gegeven, zal hem even prive nog sturen ;):D
    xxx

  • 30 Oktober 2009 - 19:58

    Essie:

    Ik lees je weblog op deze laatste avond voor jou in Nederland, veelste lang geleden natuurlijk voor het laatst gedaan, aangezien we veel contact hebben via FB en het besef komt dat je morgen toch echt gaat, het valt me zwaar lieve Gee je bent me dierbaar, en zeker in korte tijd, zoals je schrijft we hebben hetzelfde lot alleen een andere weg, jij bent mijn rotsje mijn hou vast, en dan ga je ook naar ginder zoooo ver weg net als Erzi beide zo dichtbij in mijn hart en toch zoo ver weg ik ga je missen, maar weet dat jij gelukkig bent daar, en dat lieve Gee laat me glimlachen en maakt me blij maak er wat van, en ik weet dat er een moment komt dat wij met zijn vieren heerlijk aan de raiki in Turkije zitten ben trots op je hele dikke kus Es

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gee

Ik kan me niet voorstellen dat mijn leven heel interessant is om te volgen, maar ik hou van schrijven en deel mijn ervaringen graag met anderen. Het is een heerlijke uitlaatklep. Een mooie plek waar ik mijn gedachten kan deponeren wanneer ik door de creatieve overuren van mijn brein weer eens niet kan slapen ;) Dit weblog is daarom een grote steun voor mij. En de mensen die mij volgen eveneens. Bedankt daarvoor! :D xxx Gee

Actief sinds 01 Sept. 2009
Verslag gelezen: 1026
Totaal aantal bezoekers 350641

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 31 December 2013

Gee in Turkije 2013

27 November 2012 - 02 Februari 2013

Werkvakantie eind 2012/ begin 2013

02 Februari 2012 - 27 November 2012

Gee in Turkije 2012

07 Juni 2011 - 02 Februari 2012

Half jaartje Nederland

10 November 2011 - 04 December 2011

Sinan voor het eerst in Nederland

29 Januari 2011 - 06 Juni 2011

Gee in Turkije 2011

04 November 2010 - 29 Januari 2011

3 maanden Nederland

31 Oktober 2009 - 31 Oktober 2010

Gee in Türkiye! Het eerste jaar..

15 Augustus 2009 - 30 Oktober 2009

Gee naar Türkiye! Voorbereiden..

Landen bezocht: