Een stapje terug... - Reisverslag uit Side, Turkije van Gee Şenat - WaarBenJij.nu Een stapje terug... - Reisverslag uit Side, Turkije van Gee Şenat - WaarBenJij.nu

Een stapje terug...

Door: DigiGee

Blijf op de hoogte en volg Gee

06 Mei 2011 | Turkije, Side

Iedereen heeft het wel eens. Dat je in een situatie terecht komt en je beslissingen moet maken. Beslissingen die je liever niet maakt, maar waar je niet omheen kan. Beslissingen die je pijn doen, zorgen geven en tranen opwekken. Moeilijke momenten. Het zijn de momenten in je leven dat je een stapje terug doet.

Ik zie het “stapje terug doen” als iets wat je soms moet doen om weer vooruit te komen. Soms moet je een beslissing nemen dat zeer doet, maar waarvan je weet dat het uiteindelijk voordelig voor je zelf zal zijn. En op zo’n moment ben ik nu.

Wat betreft het duikcentrum hebben we wel een aantal stappen in de goede richting gezet. Het mooiste nieuws wat we kregen is “jullie hebben toestemming” maar dit bleek maar een kleine overwinning in het grote geheel te zijn. De hotelmanager waar we mee spraken wilde niet alleen dat we het hotel bezetten waar wij ons oog op hadden. Nee, hij wilde zelfs dat we zijn andere hotels ook namen. Drie hotels in totaal. Wij konden niets anders voelen dan eer. Wat fijn dat hij het vertrouwen heeft dat hij ons meteen alle hotels wilde geven. En hoewel dit natuurlijk heel mooi is, is het tevens gelijk best wel vervelend.

De hotelmanager heeft natuurlijk helemaal gelijk toen hij zei dat hij gewoon één aanspreekpunt wilde hebben en niet drie verschillende duikschool houders waar hij zaken mee moet doen. Dat is een gedachtegang die wij ook wel zouden hebben. Maar wanneer wij financiële moeite hebben om één duikschool te bouwen, hebben we dat natuurlijk helemaal met drie! De hotelmanager, die weer connecties heeft met een vriend van ons, was ons goedgezind. “Okee, twee hotels” was zijn definitieve antwoord. Zelfs van de huurprijs haalde hij 10.000 dollar af. Wat natuurlijk een hoop scheelt. Maar het resterende bedrag hebben wij ook niet. Het zou teveel kosten hebben. Weer kregen we ‘goed’ nieuws toen iemand ons gesprek hoorde en zei dat hij wel financieel partner wilde worden. Dat brengt natuurlijk voordelen met zich mee! Maar ons vertrouwen is natuurlijk ook wel beschadigd na wat er allemaal gebeurd is. Dus direct “ja” zeggen deden we niet. Op dit moment zijn nog diverse gesprekken aan de gang en diverse mogelijkheden staan nog open. Dus of het wel of niet doorgaat kan ik nog niet zeggen!

Ondertussen werd mij wel duidelijk dat in Turkije blijven niet handig is. Met de kosten die nog komen gaan, de wintertijd dat we door moeten zien te komen, volgend jaar en niet op de laatste plaats de schulden die we natuurlijk nog af moeten lossen.

En daar komt het stukje “een stapje terug doen om daarna weer vooruit te kunnen”. Nederland.

Naar Nederland.
Verdriet doet het me. Stress geeft het me. Hoop geeft het me en zorgen geeft het me. Naar Nederland gaan is natuurlijk niet gewenst gezien ik onafhankelijk wil zijn. Maar het is een beslissing die genomen moet worden en waar ik niet omheen kan. Onze financiële situatie is uiterst zorgwekkend. Dan bedoel ik niet eens de duikschool, maar het geld wat we moeten hebben om simpelweg onze vaste lasten zoals huur, water en elektriciteit te betalen. Of om te kunnen eten. Onze zakken zijn letterlijk leeg. Ik heb nèt genoeg geld voor een enkele ticket naar Nederland, voor mijn rekening op nul staat.

In Nederland zijn een aantal mensen zijn die mij geweldig steunen. Familie, vrienden en mijn oude werkgever waar ik iedere keer weer terug kan komen. Zij doen zó veel moeite voor mij! Dat is een hele eer en mijn dank is groter dan groot. Het feit dat ik deze mensen om mij heen heb, is het grootste cadeau wat ik maar kan hebben op dit moment.

Makkelijk is het niet. Want ik kom nu niet voor drie maanden. Maar voor zeker een half jaar! 6 maanden Nederland. Het verstikt me. Mijn hart voelt zwaar. Maar sommige dingen moet je nu eenmaal doen en ik doe het. Opdat ik straks niet meer naar Nederland hoef te komen om te werken, en ik niet meer gescheiden hoef te worden van mijn man. Ik doe nu een stapje terug, en dan kan ik straks weer vooruit. En het feit dat bijvoorbeeld mijn werkgever mij zo steunt in het geven van fulltime werk, sterkt me enorm. Het is echt een last minder! Ik zou natuurlijk nog wat langer kunnen blijven maar op dit moment kan ik die beslissing niet nemen. Dat ligt er echt aan hoe ik me over 6 maanden voel. Wie weet blijf ik dan nog wat langer, of niet. Wie dan leeft, wie dan zorgt. Ik kan nu gewoon niet direct over alles een beslissing nemen. Dit vind ik voor nu wel genoeg!

Hoewel het pas volgende maand is dat ik naar Nederland kom, voelt het niet als heel veel tijd om er aan te wennen. Wennen? Wanneer kan je eigenlijk aan zoiets wennen? Ik denk nooit eigenlijk. Maar overleven doen we het natuurlijk wel. Deze keer kom ik in de winter terug zodat ik voor het seizoen begint lekker samen ben met mijn man. Dat zie ik als onze vakantie, de stapjes vooruit. En daarna zien we wel verder!

En daarnaast… zomer in Nederland. Geweldig! Dát is lang geleden :D

  • 06 Mei 2011 - 19:36

    Mayra:

    Ach schattie vind het zo rot voor je dat je weer 6 maanden zonder je mannetje en je geliefde land moet :( Maar zoals je zegt, uiteindelijk is het voor iets goeds! Denk maar zo, na die 6 maanden nog vele vele jaren WEL samen! Al snap ik natuurlijk heel goed dat woorden nu weinig helpen, want het is gewoon moeilijk! Weet dat ik er sowieso de komende maand voor je ben in de buurt, en daarna op afstand, maar dat je altijd bij me terecht kunt!
    Loveu! xxxx knufffffffffff

  • 06 Mei 2011 - 19:54

    Gee Şenat:

    Hey lieverd, dank je wel! loveyoutooo! En ja, zo is het ook hoor. Het is gewoon iedere keer weer wennen en acclimatiseren. Niemand wil zo lang gescheiden worden van elkaar maar het is voor een goed doel natuurlijk en dan heb ik het er natuurlijk wel voor over! Het komt wel weer goed allemaal! xxxxx

  • 06 Mei 2011 - 20:27

    Annelies:

    Meis, wat moet dat een moeilijke beslissing voor je zijn geweest! En toch vind ik dat je er dapper mee omgaat! Heel veel sterkte met de voorbereidingen en het toeleven naar volgende maand. Ook al gaat het moeilijk worden, jullie komen er wel! Knuffel, Annelies

  • 06 Mei 2011 - 21:48

    Mayra:

    Ja mop, het elke keer weer wennen en acclimatiseren en alles weer om moeten stellen is het moeilijkste..(op het missen na ;)) Je moet echt een knop omzetten en dat is gewoon rot! Maar ik weet ook hoe ontzettend sterk je bent!
    Nogmaals een dikke vette knuffel ;)

  • 06 Mei 2011 - 23:52

    Kim:

    Hoi meis,
    Zie ik je misschien toch nog eerder dan de winter hier in NL. Ik moest ook weer even wennen om terug te zijn. Maar het weer maakt veel goed! Het is hier beter dan in Turkije :) Moeilijke keuze maar de beste keuze voor nu. Sterkte met afscheid nemen. En misschien tot binnenkort.

    Liefs Kim (Antalya)

  • 08 Mei 2011 - 19:28

    Moi...:

    Het moet goed komen! Kan niet anders als met een vrouw zoals jij!

  • 09 Mei 2011 - 17:04

    Maaike:

    hee meid wat een moeilijke maar moedige beslissing, ik weet hoe je je voelt al zal ik voorlopig niet meer terug komen, na 6 jaar vechten tegen t gene waar jij nu tegen vecht gooi ik de handdoek in de ring, vooral ook omdat er nu kindjes in t spel zijn, overdenk daarom goed hoe jullie de toekomst zien meid, want hoe moeilijk t nu al is met zijn tweetjes met een klein frummeltje is t nog zwaarder ook omdat je dan ineens t kleine beetje meer zekerheid uit nl zo mist. ik wens je heel veel sterkte en als ik iets voor je kan betekenen in nl hoor ik t wel, kusssssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gee

Ik kan me niet voorstellen dat mijn leven heel interessant is om te volgen, maar ik hou van schrijven en deel mijn ervaringen graag met anderen. Het is een heerlijke uitlaatklep. Een mooie plek waar ik mijn gedachten kan deponeren wanneer ik door de creatieve overuren van mijn brein weer eens niet kan slapen ;) Dit weblog is daarom een grote steun voor mij. En de mensen die mij volgen eveneens. Bedankt daarvoor! :D xxx Gee

Actief sinds 01 Sept. 2009
Verslag gelezen: 725
Totaal aantal bezoekers 350589

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 31 December 2013

Gee in Turkije 2013

27 November 2012 - 02 Februari 2013

Werkvakantie eind 2012/ begin 2013

02 Februari 2012 - 27 November 2012

Gee in Turkije 2012

07 Juni 2011 - 02 Februari 2012

Half jaartje Nederland

10 November 2011 - 04 December 2011

Sinan voor het eerst in Nederland

29 Januari 2011 - 06 Juni 2011

Gee in Turkije 2011

04 November 2010 - 29 Januari 2011

3 maanden Nederland

31 Oktober 2009 - 31 Oktober 2010

Gee in Türkiye! Het eerste jaar..

15 Augustus 2009 - 30 Oktober 2009

Gee naar Türkiye! Voorbereiden..

Landen bezocht: