Aan het aftellen is weer begonnen... - Reisverslag uit Side, Turkije van Gee Şenat - WaarBenJij.nu Aan het aftellen is weer begonnen... - Reisverslag uit Side, Turkije van Gee Şenat - WaarBenJij.nu

Aan het aftellen is weer begonnen...

Door: DigiGee

Blijf op de hoogte en volg Gee

29 Mei 2011 | Turkije, Side

Over een uurtje heb ik nog maar 8 dagen te gaan voor ik weer in Nederland ben! De tijd vliegt! Heb het echt te kort, terwijl ik nu iedere dag om 7 uur op sta en meestal tussen 22.30 en 23.30 uur ga slapen. In de ochtend ben ik het meest productief dus nadat ik mijn lieve schatje vanaf het balkon uitgezwaaid heb begin ik met de afwas en opruimen. Dat opruimen was ook wel hoognodig want we hebben nog steeds geen kasten. En zonder kasten heb je blijkbaar snel last van 'zwerfkleding' en andere spullen die gaan zwerven. En daar hecht natuurlijk alle stof aan. Iets wat we heer ook in overvloed hebben, dus tijdens het opruimen krijg ik verschrikkelijke niesbuien.

Het schiet nu gelukkig al wel aardig op. Na de slaapkamer op het bed na helemaal leeggehaald te hebben ben ik gaan stofzuigen en dweilen. Daarna het bed in een andere hoek gezet waar 'ie eigenlijk ook veel leuker stond en ik heb nu dus heb laten staan. De muur met een kleine inham die vrij was ben ik aan het volbouwen met tassen, dozen en zakken. Daar gooi ik dan wel een groot kleed overheen wanneer ik klaar ben :)

Het is hier momenteel erg warm en dat vertraagd het opruimen wel. Binnen no-time ben ik moe dus drink ik lustig de energiedrankjes op die mij gaande moeten houden. Dat werkt! De warmte trekt af en toe weg wanneer er een gigantische plens- en onweersbui over ons heen komt. Ik vind het echt heerlijk! Wanneer de regen valt zoals Nederland nooit zal kennen, gooi ik de deuren en ramen open en ga ik daarna lekker op het balkon zitten in mijn korte broek. Ondertussen kijk ik dan vermakelijk naar alle toeristen die als verzopen katjes naar hun hotel rennen, verbaasd dat het regent. Dat is het voordeel van hier wonen, je leert ook het weer kennen en inschatten :) Wat ook heel fijn is, is dat het niet meteen de hele dag bewolkt en regenachtig blijft als in de ochtend dikke stapelwolken overtrekken. Vanochtend regende het ook flink en was het lekker fris. Maar na het middaguur was er (voor even) geen wolkje meer aan de lucht en scheen de zon weer genadeloos fel, tot het volgende wolkenbed voorbijkwam en weer even voor verkoeling zorgde :)

Door de regen kon Sinan vandaag in ieder geval ook lekker uitslapen. Pas om 13.00 uur is hij vandaag naar het duikcentrum gegaan!

Gezien de tijd dat ik naar Nederland ga nu echt begint te komen, ben ik ook mijn kleding aan het uitzoeken en langzaam aan mijn tas aan het pakken. Dat is zoals altijd weer een hele opgave. De toegestane 20 kilo is voor een vakantie ruim voldoende. Maar wanneer je voor enkele maanden gaat is het toch een stuk lastiger kiezen! Ik ben blij dat ik nu vooral zomerkleding mee kan nemen omdat er nog een hoop winterkleding in Nederland ligt!

De Turkse lessen zijn ook voorbij. Die mis ik enorm maar morgen ga ik toch maar weer even in het boek werken zodat ik er niet direct uit ben. Ook in Nederland wil ik door blijven leren! :D

Hoe het verder gaat? Tja, wat zal ik zeggen. Als ik er teveel bij stil sta slaat de paniek toe, en dan heb ik echt een halve dag nodig om weer tot rust te komen. En dat is natuurlijk zonde van de tijd als je niet zoveel tijd meer hebt! Dus laat ik het maar aan mij voorbij gaan. Soms komt er toch een paniekgevoel opzetten (vergelijk het maar met wanneer iemand tegen je wil in je ogen er uit wil steken. Dat is zacht uitgedrukt absoluut geen pleziertje en je wil er alles aan doem om dat te voorkomen!)

Dus ja. Ik voel me rot, kut, verdrietig, boos, loop iedere dag met een brok in mijn keel en een gedachte te veel aan wat gaat gebeuren brengt de tranen in mij naar boven. Dus denk ik er maar even niet aan. Dan geniet ik nu meer van de dagen dat ik nog lekker thuis ben, de armen van mijn man om mij heen kan voelen, zijn parfum kan ruiken wanneer ik hem omhels en tegen hem aan kan liggen wanneer ik slaap. Straks in Nederland heb ik genoeg tijd om te treuren voordat ik aan het werk ga!

  • 29 Mei 2011 - 20:23

    Mayra Yaldir-de Geus:

    Knufffffffff!!
    Klote mop! Maar je bent nu wel lekker productief zodat je er iig niet teveel bij hoeft stil te staan, dat doe je goed!! We spreken nu snel af want ik moet je wel nog minstens een keer zien, liefst vaker natuurlijk ;)
    Nogmaals, knuffffffff

  • 30 Mei 2011 - 11:51

    Jeannette:

    Och meisje toch..kan me voorstellen dat je helemaal geen zin hebt om naar Nederland te komen...ik vlieg vannacht weer naar Turkije dus misschien zien we elkaar nog...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gee

Ik kan me niet voorstellen dat mijn leven heel interessant is om te volgen, maar ik hou van schrijven en deel mijn ervaringen graag met anderen. Het is een heerlijke uitlaatklep. Een mooie plek waar ik mijn gedachten kan deponeren wanneer ik door de creatieve overuren van mijn brein weer eens niet kan slapen ;) Dit weblog is daarom een grote steun voor mij. En de mensen die mij volgen eveneens. Bedankt daarvoor! :D xxx Gee

Actief sinds 01 Sept. 2009
Verslag gelezen: 679
Totaal aantal bezoekers 350642

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 31 December 2013

Gee in Turkije 2013

27 November 2012 - 02 Februari 2013

Werkvakantie eind 2012/ begin 2013

02 Februari 2012 - 27 November 2012

Gee in Turkije 2012

07 Juni 2011 - 02 Februari 2012

Half jaartje Nederland

10 November 2011 - 04 December 2011

Sinan voor het eerst in Nederland

29 Januari 2011 - 06 Juni 2011

Gee in Turkije 2011

04 November 2010 - 29 Januari 2011

3 maanden Nederland

31 Oktober 2009 - 31 Oktober 2010

Gee in Türkiye! Het eerste jaar..

15 Augustus 2009 - 30 Oktober 2009

Gee naar Türkiye! Voorbereiden..

Landen bezocht: