Geblokkeerde websites openen in Turkije - Reisverslag uit Side, Turkije van Gee Şenat - WaarBenJij.nu Geblokkeerde websites openen in Turkije - Reisverslag uit Side, Turkije van Gee Şenat - WaarBenJij.nu

Geblokkeerde websites openen in Turkije

Door: DigiGee

Blijf op de hoogte en volg Gee

19 April 2011 | Turkije, Side

De Turkse overheid heeft sommige websites geblokkeerd omdat zij beledigende concent getoont hebben of concent die in tegenspraak is met de Turkse wet.

Zoals bijvoorbeeld YouTube en Blogspot (Blogger)

Wanneer je in Turkije bent kun je deze sites normaal gesproken dus niet zien. Je krijgt dan een melding in het Turks te zien dat de betreffende website op last van de overheid is geblokkeerd.

Natuurlijk zijn er altijd wel manieren om de website wèl te zien.

De eerste manier is om de website te openen via een andere website, zoals bijvoorbeeld www.ktunnel.com. Maar deze website is doorgaans erg traag en het is vervelend dat je steeds éérst naar deze website moet gaan voordat je de site kan zien die geblokkeerd is.

Veel beter is om je DNS op je computer aan te passen.

Hoe het precies aangepast kan worden verschilt overigens nogal met wat voor Windows je hebt. XP, Vista en Windows 7 hebben allemaal een andere uitleg.

Hieronder de uitleg hoe je het aan kan passen:

---------------Windows 2000/XP:

Start > Rechtermuis klik op Mijn Netwerklocaties > Eigenschappen > Klik wederom met je rechter muis op de ACTIEVE internetverbinding (draadloos of LAN) > Eigenschappen > Op menu Algemeen zie je een aantal opties waar vinkjes voor staan. Scrol naar beneden en selecteer "Internet-protocol (TCP/IP) > Klik op Eigenschappen > Vink onderin "De volgende DNS-serveradressen gebruiken" aan > Voer bij "Voorkeurs DNS-server" dit adres in: 208.67.222.222 > Voer bij "Alternatieve DNS-server" dit adres in: 208.67.220.220 > Klik op OK > Klik op OK > Je bent klaar!! Het werkt direct.

Voor nieuwere versies kun je op deze link klikken: http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Change-TCP-IP-settings


Ik wil voor nieuwe veries hier ook graag nog neerzetten maar ik moet nu ECHT aan het werk. Dat doe ik later wel voor je!

  • 19 April 2011 - 10:09

    Mayra:

    tnx meid.youtube doet t btw gewoon weer;)

  • 19 April 2011 - 13:28

    Maria:

    Hoi Digigee, YouTube is in Turkije sinds een maand of twee weer op de normale wijze toegankelijk. Blogspot ken ik niet. Dus ik weet niet of daarvoor hetzelfde geldt.

  • 19 April 2011 - 13:56

    Gee Şenat:

    Gebeurd wel vaker dat hij het even doet en dan weer niet hoor! Ze hebben Youtube al zó vaak in de ban gegooid en er weer uit gehaald. Bij mij doet hij het gewoon áltijd omdat ik de DNS aangepast heb ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gee

Ik kan me niet voorstellen dat mijn leven heel interessant is om te volgen, maar ik hou van schrijven en deel mijn ervaringen graag met anderen. Het is een heerlijke uitlaatklep. Een mooie plek waar ik mijn gedachten kan deponeren wanneer ik door de creatieve overuren van mijn brein weer eens niet kan slapen ;) Dit weblog is daarom een grote steun voor mij. En de mensen die mij volgen eveneens. Bedankt daarvoor! :D xxx Gee

Actief sinds 01 Sept. 2009
Verslag gelezen: 3974
Totaal aantal bezoekers 350691

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 31 December 2013

Gee in Turkije 2013

27 November 2012 - 02 Februari 2013

Werkvakantie eind 2012/ begin 2013

02 Februari 2012 - 27 November 2012

Gee in Turkije 2012

07 Juni 2011 - 02 Februari 2012

Half jaartje Nederland

10 November 2011 - 04 December 2011

Sinan voor het eerst in Nederland

29 Januari 2011 - 06 Juni 2011

Gee in Turkije 2011

04 November 2010 - 29 Januari 2011

3 maanden Nederland

31 Oktober 2009 - 31 Oktober 2010

Gee in Türkiye! Het eerste jaar..

15 Augustus 2009 - 30 Oktober 2009

Gee naar Türkiye! Voorbereiden..

Landen bezocht: