Ziekenboeg & opdrachten - Reisverslag uit Side, Turkije van Gee Şenat - WaarBenJij.nu Ziekenboeg & opdrachten - Reisverslag uit Side, Turkije van Gee Şenat - WaarBenJij.nu

Ziekenboeg & opdrachten

Door: DigiGee

Blijf op de hoogte en volg Gee

19 April 2011 | Turkije, Side

Ik hoor veel zieken om mij heen de laatste tijd. Wonderbaarlijk genoeg ben ik het deze keer niet! Sinan moet het helaas wel ontgelden. Hij heeft een flinke griep te pakken. Heb hem zelf nog niet zo ziek gezien als deze keer! Maar zoals een goede vrouw betaamt zorg ik natuurlijk met liefde voor hem en daarom is hij nu al weer aan de betere hand. Laatst heb ik een lekker soepje voor hem gemaakt, ik geef hem fruit en vitamine pillen. That should work :)

In de tussentijd heb ik het druk. Nouja. Drukker dan normaal. Afgelopen vrijdag was de Turkse les uitgevallen dus gisteren hebben we iets meer huiswerk gekregen. Merk wel dat de taal nu nog vrij snel vervaagt. Vorige week woensdag was dus de laatste les die we gehad hebben. Vrijdag ging niet door en dan nog een heel weekend er tussen. Moest er weer even inkomen gisteren! Zodra ik het huiswerk gedaan heb zal het wel beter gaan. Nu zijn de lessen bijna voorbij (volgende maand) en dat vind ik toch wel jammer!! Ik denk dat ik tegen die tijd voor mijzelf, het hele boek van voor af aan gewoon weer door ga nemen. De stof nog een keer herhalen kan geen kwaad!

Daarnaast ben ik natuurlijk freelancer en heb ik nu eindelijk wat meer opdrachten binnen gekregen van mijn werk. Het Surinaamse bedrijf waar ik audio bestanden voor uit werk. Eerst waren het drie kleine audio bestanden die ik uit moest werken maar nu heb ik een grote gekregen van meer dan een uur. Dat betekent in de praktijk dat ik daar tot vanavond laat nog wel mee bezig ben. Heerlijk om weer even aan het werk te zijn en mijn eigen geld te verdienen!

Dat is eigenlijk het enige wat ik voor nu te melden heb ;) Ik heb in de tussentijd nog met de meiden afgesproken. Meeting bij mij thuis gehad was erg gezellig was. De meetings zullen vanaf nu wel minder worden en minder druk bezocht. De meeste meiden gaan weer aan het werk!

Ik hoop dat wij dat binnenkort ook kunnen maar zover zijn we (helaas) nog niet.

Intussen begint het weer nu wel wat aangenamer te worden. Toeristen lopen al weken in korte broek en op slippers maar dat was voor mij echt nog te koud. Tot nu toe droeg ik nog steeds mijn dikke jas, lange broek en dikke sokken. Gisteren is de eerste dag geweest dat ik in de middag zonder jas naar buiten ging. In de avond was het wel weer te koud daarvoor! Zo nu en dan regent het nog maar dat zal snel voorbij zijn. Over een aantal weken zullen de groene velden in onze buurt langzaam verkleuren naar geel. Van sappig gras verwelken naar verdord. De vogels zijn er nu nog in overvloed (vooral veel mussen) maar ook die zullen binnenkort niet meer te horen zijn. Ik denk dat ze vluchten voor de hitte. Tot die tijd geniet ik er nog maar even van om wakker te worden door het getjilp.

De meeste zwembaden in de omgeving zijn al weer gevuld dus ik denk dat ik binnenkort lekker iedere ochtend baantjes ga trekken bij mijn buurvrouw! :)


Oja! Op dit weblog schrijf ik vooral langere verhalen over het leven in Turkije, maar ik heb nu ook maar een ander weblog aangemaakt waar ik meer mijn dagelijkse dingen in kwijt kan. Dat miste ik toch wel!

Hier op waarbenjij.nu heb ik ook een beperking qua foto's plaatsen en kan ik de foto's niet IN het verslag zetten. Daarom nu nog een ander weblog er bij waar ik wat vaker foto's zal plaatsen e.d.

http://digigee.blogspot.com


  • 19 April 2011 - 09:42

    Mayra:

    nogmaals beterschap voor sinan en fijn dat je een grote opdracht heb! Wel jammer dat ik nog steeds geen blogspot kan openen in turkije,hoe doe jij dat? Xxx

  • 19 April 2011 - 09:46

    Gee Şenat:

    Dank je lieverd, ik mail je even!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gee

Ik kan me niet voorstellen dat mijn leven heel interessant is om te volgen, maar ik hou van schrijven en deel mijn ervaringen graag met anderen. Het is een heerlijke uitlaatklep. Een mooie plek waar ik mijn gedachten kan deponeren wanneer ik door de creatieve overuren van mijn brein weer eens niet kan slapen ;) Dit weblog is daarom een grote steun voor mij. En de mensen die mij volgen eveneens. Bedankt daarvoor! :D xxx Gee

Actief sinds 01 Sept. 2009
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 350635

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 31 December 2013

Gee in Turkije 2013

27 November 2012 - 02 Februari 2013

Werkvakantie eind 2012/ begin 2013

02 Februari 2012 - 27 November 2012

Gee in Turkije 2012

07 Juni 2011 - 02 Februari 2012

Half jaartje Nederland

10 November 2011 - 04 December 2011

Sinan voor het eerst in Nederland

29 Januari 2011 - 06 Juni 2011

Gee in Turkije 2011

04 November 2010 - 29 Januari 2011

3 maanden Nederland

31 Oktober 2009 - 31 Oktober 2010

Gee in Türkiye! Het eerste jaar..

15 Augustus 2009 - 30 Oktober 2009

Gee naar Türkiye! Voorbereiden..

Landen bezocht: