Maria Mena - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Gee Şenat - WaarBenJij.nu Maria Mena - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Gee Şenat - WaarBenJij.nu

Maria Mena

Door: DigiGee

Blijf op de hoogte en volg Gee

24 November 2011 | Nederland, Hoorn

Haar naam kende hij niet, van haar muziek had hij nog nooit gehoord. Maria Mena. Zij was een onbekende voor Sinan toen ik er al enige tijd naar luisterde en al een keer naar een concert van haar was geweest. Dus liet ik hem kennis maken met haar muziek. Hij vond haar zó goed dat we op een gegeven moment iedere dag, ja IEDERE, naar haar muziek luisterde. We konden de liedjes bijna van achteren naar voren zingen. In onze dromen kwam ze naar voren. We gingen slapen met haar liedjes in ons hoofd en stonden daar ook weer mee op. Het werd zo erg dat je maar een klein deuntje hoefde te zingen, en we moeiteloos direct de tekst er bij op konden pakken.

Het ging heel ver. De liedjes werden echt grijsgedraaid als dat nog mogelijk was geweest en uiteindelijk riepen we onszelf een halt toe.

Dit kan zo niet langer! Zeiden we. GEK werden we er op een gegeven moment van.

Bewust gingen we naar andere liedjes luisteren. Van andere muziekanten. Het duurde even voor we niet meer wakker werden met Maria Mena in ons hoofd. Het voelde bijna als een ziekte, een verslaving. Die muziek.

Dit is echter al weer een tijd geleden en gelukkig genieten we nu nog steeds van ieder nummer die zij geschreven heeft.

Nu je deze voorgeschiedenis kent van Sinan zijn kennismaking met de muziek van Maria Mena, zul je wel begrijpen dat hij (en ik overigens ook hoor haha) door het DOLLE heen was toen hij hoorde dat hij naar een concert van haar zou gaan! Maria Mena in Paradiso, Amsterdam!!

Het duurde even, we moesten vele dagen aftellen. Maar gisteren was het eindelijk zo ver! Samen met honderden andere fans waren we bijeengekomen om naar de prachtige stem van Maria Mena te luisteren.

Het concert was geweldig! Wat een stem! Wat een performance! We hebben echt ontzettend genoten. Ze is zo grappig en schrijft zulke mooie diepgaande teksten. Het zijn liedjes waar ik veel aan heb, en samen met mij nog vele anderen. Het was geweldig. En de mooie foto's die ik gemaakt hebt dragen bij aan weer een nieuwe geweldige herinnering van Sinan en mij, samen in Nederland :)

• 24 November 2011 - 12:16

Mayra Yaldir-de Geus:

Oooh Maria Mena is zo geweldig! Heb dus weer geen geluk.. weer geen concert haha! Ach hopelijk volgend jaar, wie weet :)
    Superfijn dat jullie ervan genoten hebben meid! Heerlijk!

• 24 November 2011 - 12:31

Gee Şenat:

We houden het gewoon in de gaten mop. Er komen vast nog wel meer momenten dat ze weer in Nederland is! En dan gaan wij samen!! :D <3