Het seizoen is begonnen! - Reisverslag uit Side, Turkije van Gee Şenat - WaarBenJij.nu Het seizoen is begonnen! - Reisverslag uit Side, Turkije van Gee Şenat - WaarBenJij.nu

Het seizoen is begonnen!

Door: DigiGee

Blijf op de hoogte en volg Gee

25 April 2012 | Turkije, Side

Hoewel we nog niet alle klusjes gedaan hebben zijn we wel open. En dat merkte we meteen! Onze eerste duikers kwamen al redelijk snel. Vader en zoon van 10. Voor de jongen was het wel spannend want het was de eerste keer dat hij ging duiken. Maar Sinan ging hier natuurlijk goed mee om. De heren hebben eerst in het zwembad gedoken en vervolgens vanaf het strand de zee in. Eenmaal terug was de jongen niet nerveus meer maar juist heel blij. Verschrikkelijk gaaf vond hij het.

Enkele uren later kwam de moeder nog even langs om ons nogmaals persoonlijk te bedanken voor de geweldige duikervaring van haar zoon. Hij bleek al een poosje niet lekker in zijn vel te zitten maar sinds hij met ons gedoken had was de glimlach niet meer van zijn gezicht te halen. Hij had echt enorm genoten en een moeders hart geniet er natuurlijk ook enorm van wanneer ze haar zoon zo blij ziet.

Iets mooiers kan ik me niet bedenken. Persoonlijk is het voor mij een groot iets wanneer iemand zo’n mooie ervaring heeft. Zo heeft kunnen genieten tijdens zijn of haar vakantie en dat wij daar een deel aan bijgedragen hebben :) Die compliment maakte dus dat op mijn beurt, mijn dag niet meer stuk kon. Ontzettend lief dat ze nog even terug kwam om dit te vertellen!

Later kregen we nog twee duikers. Voor hen was het ook de eerste keer en ook zij hadden een enorm leuke tijd. Ze bleken een Caretta Caretta (zee schildpad) gezien te hebben. Een enorme mazzel want eigenlijk zie je ze pas later in het seizoen. Nu is het water nog te koud voor ze. Nouja. De meeste dan. Deze leek het wel naar zijn/haar zin te hebben ;)

Maar, wie weet zien we zowel hen als vader en zoon nog een keer terug.

Tussendoor gaan de klusjes gewoon door tot alles echt gedaan is. De boot hebben we nog steeds niet dus indien we een boot nodig hebben gebruiken we nu een boot van watersports. De tanks hebben we inmiddels gecontroleerd (op corrosie) en hebben een verdeling gemaakt tussen wat weg moet om getest c.q. schoongemaakt te worden en welke kunnen blijven.

Ook hebben we nu binnen wat op de vloer liggen. Dat ziet er meteen een stuk beter uit. Buiten komt ook nog maar later. En deze avond hebben we dan eindelijk het grootste deel af van de borden die we moesten ontwerpen in Photoshop. De stands voor bij het zwembad zijn klaar en twee borden voor op het duikcentrum ook. Straks zijn we dus in ieder geval wat beter te herkennen ;)

Het weer zit inmiddels ook wat meer mee. In de middag vind ik het nu aangenaam, zolang ik in de zon zit. De schaduw vind ik nog wat fris en wanneer de avond valt heb ik het ronduit koud. Het is gemiddeld zo’n 25 graden dus voor toeristen heerlijk vakantieweer. Maar wat mij persoonlijk betreft mag het nog wel tussen de 5 a 10 graden warmer worden. Misschien zelfs 15 graden meer :D

Zo vliegen de dagen voorbij. Na het publiceren van dit weblog ga ik ook lekker slapen want het structurele slaaptekort van de afgelopen dagen begint zijn tol te eisen bij ons beide. En morgenochtend moeten we gewoon weer vroeg op staan en werken tot een uur of 20:00 / 20:30, dus ik ga zo lekker naar dromenland! Ook morgen staat er weer een duik in de planning en hopelijk komen er nog wat meer bij.

(Dat is overigens nog wel wat lastig gezien we nog steeds geen personeel hebben. We hebben echt wat mensen voor info/verkoop nodig nu, gezien onze eigen personeel pas in juni komt!

O ja! De flair waar mijn interview in staat is uitgekomen, maar inmiddels is het verhaal natuurlijk wel weer gedateerd ;)

  • 25 April 2012 - 18:32

    Mayra:

    top meis en wat geweldig van die jongen en zn moeder! Fijn dat t nu echt van start is gegaan! Morgen kom ik eens lekker een kijkje nemen. Enne neeeeeee geen 15graden meer,please,dan kom ik ni meer bij mn airco haha ;) slaap lekker en ik hoop je flair via jou of iemand anders ff te kunnen inzien ;) xx

  • 25 April 2012 - 18:49

    Olga:

    WWat leuk dat het nu allemaal echt begint / begonnen is! Krijg er zelf zoveel zin in om met de kinderen er te zijn!
    Heel veel succes en veel plezier!
    Liefs, Olga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gee

Ik kan me niet voorstellen dat mijn leven heel interessant is om te volgen, maar ik hou van schrijven en deel mijn ervaringen graag met anderen. Het is een heerlijke uitlaatklep. Een mooie plek waar ik mijn gedachten kan deponeren wanneer ik door de creatieve overuren van mijn brein weer eens niet kan slapen ;) Dit weblog is daarom een grote steun voor mij. En de mensen die mij volgen eveneens. Bedankt daarvoor! :D xxx Gee

Actief sinds 01 Sept. 2009
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 350694

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 31 December 2013

Gee in Turkije 2013

27 November 2012 - 02 Februari 2013

Werkvakantie eind 2012/ begin 2013

02 Februari 2012 - 27 November 2012

Gee in Turkije 2012

07 Juni 2011 - 02 Februari 2012

Half jaartje Nederland

10 November 2011 - 04 December 2011

Sinan voor het eerst in Nederland

29 Januari 2011 - 06 Juni 2011

Gee in Turkije 2011

04 November 2010 - 29 Januari 2011

3 maanden Nederland

31 Oktober 2009 - 31 Oktober 2010

Gee in Türkiye! Het eerste jaar..

15 Augustus 2009 - 30 Oktober 2009

Gee naar Türkiye! Voorbereiden..

Landen bezocht: