Dubbele nationaliteitenkwestie van de baan! - Reisverslag uit Side, Turkije van Gee Şenat - WaarBenJij.nu Dubbele nationaliteitenkwestie van de baan! - Reisverslag uit Side, Turkije van Gee Şenat - WaarBenJij.nu

Dubbele nationaliteitenkwestie van de baan!

Door: DigiGee

Blijf op de hoogte en volg Gee

25 April 2012 | Turkije, Side

Het volgende bericht is zojuist binnengekomen. Goed nieuws wat mij HEEL erg blij maakt. Nu kan ik in februari eindelijk aan de slag om naast mijn Nederlandse ook de Turkse nationaliteit aan te nemen!!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Zoals in de media al naar voren komt, lichten we u graag langs deze weg in over het beperken van de dubbele nationaliteit. We hebben vele berichten ontvangen van Nederlandse expats in het buitenland die tegen het inperken van de dubbele nationaliteit zijn. Toen hebben we u verteld dat we het wetsvoorstel kritisch zouden bekijken en uw punten in overweging mee nemen.

Nu dit thema is vooruitgekomen uit de gevallen gedoogconstructie willen we graag aangeven dat het wetsvoorstel om de dubbele nationaliteit in te perken een ongewenst effect zou hebben voor alle Nederlanders in het buitenland. 'Dat is een soort PVV-ding geweest waar we altijd al moeite mee hadden' aldus Mirjam Sterk in de Telegraaf.

Hoewel in het gedoogakkoord was opgenomen dat het Nederlanderschap niet samengaat met een andere nationaliteit, kan het wat ons betreft nooit de bedoeling zijn dat door de wet ook Nederlandse expats zou treffen als zij een andere nationaliteit aannemen. 'Het is van de zotte om het mensen in het buitenland die veel goeds doen voor Nederland moeilijk te maken Nederlander te blijven,' zegt Sterk. Daarnaast zouden er ook praktische problemen ontstaan, bijvoorbeeld hoe zou Nederland er achter komen of een Nederlandse expat bijvoorbeeld een Amerikaans paspoort heeft gekregen.

Wat ons betreft is dit ongewenste effect nu van tafel. We hopen u voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,

Namens Mirjam Sterk
CDA Tweede Kamerlid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gee

Ik kan me niet voorstellen dat mijn leven heel interessant is om te volgen, maar ik hou van schrijven en deel mijn ervaringen graag met anderen. Het is een heerlijke uitlaatklep. Een mooie plek waar ik mijn gedachten kan deponeren wanneer ik door de creatieve overuren van mijn brein weer eens niet kan slapen ;) Dit weblog is daarom een grote steun voor mij. En de mensen die mij volgen eveneens. Bedankt daarvoor! :D xxx Gee

Actief sinds 01 Sept. 2009
Verslag gelezen: 725
Totaal aantal bezoekers 350599

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 31 December 2013

Gee in Turkije 2013

27 November 2012 - 02 Februari 2013

Werkvakantie eind 2012/ begin 2013

02 Februari 2012 - 27 November 2012

Gee in Turkije 2012

07 Juni 2011 - 02 Februari 2012

Half jaartje Nederland

10 November 2011 - 04 December 2011

Sinan voor het eerst in Nederland

29 Januari 2011 - 06 Juni 2011

Gee in Turkije 2011

04 November 2010 - 29 Januari 2011

3 maanden Nederland

31 Oktober 2009 - 31 Oktober 2010

Gee in Türkiye! Het eerste jaar..

15 Augustus 2009 - 30 Oktober 2009

Gee naar Türkiye! Voorbereiden..

Landen bezocht: