Wanneer de kat van huis is... - Reisverslag uit Side, Turkije van Gee Şenat - WaarBenJij.nu Wanneer de kat van huis is... - Reisverslag uit Side, Turkije van Gee Şenat - WaarBenJij.nu

Wanneer de kat van huis is...

Door: DigiGee

Blijf op de hoogte en volg Gee

31 Mei 2012 | Turkije, Side

Dansen de muizen op tafel. Mijn liefje is nu een paar dagen van huis. Hij is naar het prachtige plaatsje Kas toe, wat op ongeveer 5 uur rijden bij ons vandaan ligt. Hier volgt hij een belangrijke cursus die noodzakelijk is voor het hebben van een duikschool. Intussen ben ik degene die de boel moet runnen. En dat is meteen een goede test om te kijken hoe het met mijn managerskills gesteld is.

Nou, laat ik eerlijk wezen. Dat is niet makkelijk. Hoewel ik nog wel eens een bijdehandje kan zijn en mijn stem laat horen, vind ik dat in dit geval niet makkelijk. We hebben nog maar één medewerker (we hadden er twee maar één er van bleek niet uit het juiste hout gesneden voor het werk en komt dus niet meer) maar ik heb er al een hele kluif aan.

De 'baas' (Sinan) is er niet. En dat is schijnbaar een vrijbriefje om niet te hoeven werken. Sinan is heel wat strenger dan ik, zo blijkt. Wanneer hij er is werkt de jongen die voor ons werkt hard. Maar nu mijn man de afwezige is, lijkt de jongen te denken dat hij lekker kan relaxen.

Vandaag werd het echter tijd om hem maar eens op het matje te roepen. Want tot twee keer toe gaan parasailen, en de hele tijd bij de watersporters rond te hangen terwijl hij eigenlijk bij het zwembad moet zijn is natuurlijk niet juist. Dat is iets wat hij zelf ook had kunnen bedenken natuurlijk. Niet dat we nu duiken kunnen maken, maar proefduiken in het zwembad zijn wel mogelijk.

Nu er zojuist een klant was die dat wilde maar niet kon, omdat mijn medewerker hoog boven in de lucht hing, was de maat vol. Dus maakte ik hem dat op rustige toon maar met veel gebaar duidelijk, zoals de Turken dat doen hier ;)Tja. Werk is werk! Gelukkig nam hij mijn standje erg serieus en is hij direct naar het zwembad vertrokken. Of zou hij nu bang voor me geworden zijn? :D

Al met al moet ik er nog even aan wennen. Want ik voel me nu eigenlijk schuldig dat ik hem een standje heb gegeven terwijl mijn verstand zegt dat het mijn recht was om dat te doen. Natuurlijk is er een tijd voor plezier, maar niet zoals het er nu aan toe ging. Toch ben ik wel blij wanneer Sinan dat straks gewoon weer op zich kan nemen.

Intussen ben ikzelf druk bezig met de website van het duikcentrum. Dit gaat de goede kant op maar kost erg veel tijd en werk. http://www.turkuaz-side.com is in ieder geval in de lucht en ben iedere dag nog hard bezig met vertaalwerkzaamheden.

Over een uurtje echter pak ik mijn spullen en ga ik naar huis. Want vanavond is het GIRLSNIGHT! Lekker met mijn vriendinnetjes films kijken onder het genot van een hamburger van de burgerking. De perfecte ingrediënten voor een super avond en dat is ook echt iets waar ik naar toe verlang.

Het emotioneel moe voelen is trouwens al weer minder aan het worden gelukkig. Ik voel me wel wat gestresst maar dat is weer helemaal goed zodra mijn schat weer terug is. Nu hij weg is merk ik weer hoe saai ik alles vind zonder hem. Dus laat de dagen maar snel voorbij gaan! Behalve dan de leuke momenten zoals vanavond met de girls ;) die mogen eindeloos duren :D




  • 31 Mei 2012 - 12:00

    Mayra:

    Goed zo mop! Natuurlijk hoeft hij niet 24/7 uit de naad te werken, maar klusjes mislopen omdat meneer leuke dingen aan het doen is, kan natuurlijk écht niet! Dus voel je vooral niet schuldig! Hij moet weten dat jij net zo goed de baas bent en hij niet over je heen kan en mag lopen!
    Hopelijk heeft hij het nu begrepen en gedraagt hij zich ook!

    Enne.. vanavond wordt lekker genieten, heb er reuze zin in! Bestelling van de andere meiden is binnen, dus hoeven alleen wij nog te kiezen ;) En dan hoppaaaaaa gezellig avondje en smikkelen :) majmm

    En voor je het weet, is Sinan weer terug ;)

    Kusss xx

  • 02 Juni 2012 - 07:26

    Joke:

    Dag lieve Gee,
    Maak je niet zo druk joh. Dat is toch typisch vrouw volgens mij, je schuldig voelen enzo. Hoeveel nutteloze energie we daar wel niet in stoppen!
    Jij bent zn werkgever. Als hij zijn taken niet goed doet, dan mag je hem daarop aanspreken. Dat maakt jou niet slecht hoor. De volgende keer niet wachten tot er een situatie is waarin het een probleem is dat hij afwezig is. Jij had natuurlijk al lang door dat hij niet zomaar weg kon. Eerder aan de bel trekken, hoor, en niet wachten op de o zo voorspelbare situatie dat hij er had moeten zijn en er niet was. Definieer jezelf als baas en niet alleen als vrouw, of als vrouw van de baas.
    Succes hoor, met de site van de duikschool. Ik hoop zo voor jullie dat het gaat lopen.
    Heb je een fijne girlsnight gehad? En heeft Sinan veel geleerd op de cursus? XX

  • 09 Augustus 2012 - 15:16

    Theo:

    He goed gedaan hoor Gee !!!
    Laat je niet kennen en gewoon optreden, actie=reactie !
    Dank voor de prachtige duiken in Juli !

    Veel succes en laat je niet gek maken...

    Lieve groet Theo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gee

Ik kan me niet voorstellen dat mijn leven heel interessant is om te volgen, maar ik hou van schrijven en deel mijn ervaringen graag met anderen. Het is een heerlijke uitlaatklep. Een mooie plek waar ik mijn gedachten kan deponeren wanneer ik door de creatieve overuren van mijn brein weer eens niet kan slapen ;) Dit weblog is daarom een grote steun voor mij. En de mensen die mij volgen eveneens. Bedankt daarvoor! :D xxx Gee

Actief sinds 01 Sept. 2009
Verslag gelezen: 630
Totaal aantal bezoekers 350244

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 31 December 2013

Gee in Turkije 2013

27 November 2012 - 02 Februari 2013

Werkvakantie eind 2012/ begin 2013

02 Februari 2012 - 27 November 2012

Gee in Turkije 2012

07 Juni 2011 - 02 Februari 2012

Half jaartje Nederland

10 November 2011 - 04 December 2011

Sinan voor het eerst in Nederland

29 Januari 2011 - 06 Juni 2011

Gee in Turkije 2011

04 November 2010 - 29 Januari 2011

3 maanden Nederland

31 Oktober 2009 - 31 Oktober 2010

Gee in Türkiye! Het eerste jaar..

15 Augustus 2009 - 30 Oktober 2009

Gee naar Türkiye! Voorbereiden..

Landen bezocht: