Ook DAT nog! - Reisverslag uit Side, Turkije van Gee Şenat - WaarBenJij.nu Ook DAT nog! - Reisverslag uit Side, Turkije van Gee Şenat - WaarBenJij.nu

Ook DAT nog!

Door: DigiGee

Blijf op de hoogte en volg Gee

01 November 2010 | Turkije, Side

Wanneer je denkt dat het nu wel genoeg is en het niet erger kan ..zal je zien dat je altijd verkeerd zit met die gedachte. De één noemt het bad luck. Of het lot. De ander noemt het toeval. En dan heb je nog een meneer Murphy die ooit bedacht heeft dat er een wet moet komen voor dit soort dingen. Ik vind hem een vervelende man.

Anyway. De vraag is niet, als het fout kan gaan of het dan ook echt fout gaat. De vraag is eerder of je het aan kan wanneer meneer Murphy zijn vinger opsteekt.

Ik denk dat ik wel Ja moet zeggen op die vraag. Murphy vindt mij niet zo aardig en ik hem evenmin. Wellicht is dat de reden dat hij me weer eens bezocht heeft dit weekend.

De 30e, de dag voor het feest moesten we nog het een en ander regelen. Betalen van rekeningen die het organiseren van zo'n feest veroorzaakt is helaas ook een noodzakelijk kwaad. Vooral als je niet zoveel te makken hebt is iedere euro een dubbele lira waard.

Om het hotel waar we het feest hielden (die overigens zee geslaagd is maar daar later meer over) een deel van het openstaande bedrag te voldoen, gingen we in de middag pinnen.

En toen stond die verdomde Murphy dus waarschijnlijk achter ons. Hij zorgt er wel voor dat het nadat het ogenschijnlijk goed lijkt te gaan, toch ergens fout gaat.

Na het geven van de pincode en het gewenste bedrag (net geen 1000TL) werd de aanvraag geaccepteerd en kregen we het bonnetje waar we voor gevraagd hadden.

Maar na wachten wachten wachten kwam er geen geld uit de muur. En het scherm stond weer in beginstand te wachten op de volgende klant.

Die kwam er natuurlijk ook en omdat na lang wachten wel duidelijk was dat ons geld niet ging komen lieten we de ander pinnen. Daar ging het echter wel goed bij maar ons geld zat er niet tussen.

Vervolgens kregen we bij iedere andere automaat de melding dat het saldo ontoereikend was. Thuis aangekomen kon ik echter via internet bankieren zien dat het geld er nog gewoon op stond.

Murphy zort hiermee voor meerdere problemen. 1 we konden het hotel niet op tijd betalen en moesten geld lenen om dat wel te kunnen. en 2.. bijna 1000TL is ergens maar niet in onze handen. En nu overigens ook niet meer op mijn rekening!

omdat het zeker ergens niet goed is gegaan heb ik mijn bank in NL gebeld en ze zouden het uitzoeken. Maandag onderweg naar huis kreeg ik een telefoontje.

Het geld was toevallig eerder op maandag wel van mijn rekening afgeschreven! maar gezien dat geld helemaal niet uit de muur gekomen is, is die afschrijving natuurlijk onrechtmatig.

De bank kan het echter niet zomaar even terugstorten. Dus nu starten ze op mijn verzoek een onderzoek. Al kan dat wel lang duren omdat het om een automaat in het buitenland gaat!

En in tussentijd? Ben ik dus wel bijna 1000TL kwijt terwijl we iedere cent al zo hard nodig hebben. Een heel heel heeeel vervelende zaak dus die op het meest slechte moment komt.

Eventjes naar die bank toegaan lukt ook niet. Gezien die aan de andere kant van het land in Balikesir zit en wij echt weer naar Side terug moesten. Eerder konden we er zelf niet naar toe omdat ze gesloten waren in het weekend.

En hoewel er dus een onderzoek loopt vanuit NL is vandaag mijn schoonmoeder 'op hoge poten' naar de bank gegaan. Naar verluid heeft ze er staan schreeuwen. (zei mijn man trots) Als het even kan gaan we vandaag naar een vestiging van deze bank in Side. Zodat ik met een Turks geschreven brief, kopie van mijn paspoort, afschrijving, bankpas en originele handtekening aan kan tonen dat het echt om mij gaat. Sinan en eventueel zijn moeder zullen voor mij waar moeten nemen gezien ik over 2 dagen in NL zit.

Het kan ook niet meer ongelegen komen dan nu!!! GRRRRRR!

Dit verhaal krijgt dus nog wel een staartje. Daar later meer over en zodra ik tijd heb ook meer over het feest!!

  • 02 November 2010 - 10:43

    Mayra:

    Pffff wat balen zeg..moet jij weer hebben :( arme schat!

  • 02 November 2010 - 10:46

    Helga:

    He gets, meis, wat hebben jullie een pech. Ik stel voor dat dit het Murphy jaar is en dat er nu een nieuw jaar begint waarin jullie meer geluk hebben. En vooral ook dat het financieel beter zal gaan.
    Een tijd geleden heb ik toevallig iets gelezen over banken in het buitenland en dat dit vaker gebeurd. Heb toen ook begrepen dat ze een claim wel eens afwijzen en dat je dan vooral bezwaar moet maken. Google anders eens, wie weet moet je ook iets van aangifte doen voor het geval iemand het vind, dat ze dan weten van wie het is.
    Blegh, hopelijk houdt de pech wel een keer op, want jullie hebben wel even genoeg gehad.
    Ben benieuwd naar het verhaal over de bruiloft.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gee

Ik kan me niet voorstellen dat mijn leven heel interessant is om te volgen, maar ik hou van schrijven en deel mijn ervaringen graag met anderen. Het is een heerlijke uitlaatklep. Een mooie plek waar ik mijn gedachten kan deponeren wanneer ik door de creatieve overuren van mijn brein weer eens niet kan slapen ;) Dit weblog is daarom een grote steun voor mij. En de mensen die mij volgen eveneens. Bedankt daarvoor! :D xxx Gee

Actief sinds 01 Sept. 2009
Verslag gelezen: 812
Totaal aantal bezoekers 350582

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 31 December 2013

Gee in Turkije 2013

27 November 2012 - 02 Februari 2013

Werkvakantie eind 2012/ begin 2013

02 Februari 2012 - 27 November 2012

Gee in Turkije 2012

07 Juni 2011 - 02 Februari 2012

Half jaartje Nederland

10 November 2011 - 04 December 2011

Sinan voor het eerst in Nederland

29 Januari 2011 - 06 Juni 2011

Gee in Turkije 2011

04 November 2010 - 29 Januari 2011

3 maanden Nederland

31 Oktober 2009 - 31 Oktober 2010

Gee in Türkiye! Het eerste jaar..

15 Augustus 2009 - 30 Oktober 2009

Gee naar Türkiye! Voorbereiden..

Landen bezocht: