Een spannende week - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Gee Şenat - WaarBenJij.nu Een spannende week - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Gee Şenat - WaarBenJij.nu

Een spannende week

Door: DigiGee

Blijf op de hoogte en volg Gee

19 September 2011 | Nederland, Hoorn

"Schatje! Ja, nee, ja alles is goed. Maar ik ben nu niet alleen en Emrah Bey is hier en die heeft het over een brief en dat is heel lang dus ik geef hem nu aan jou en dan moet hij het maar uitleggen okee? okee! hier issie!"

"Ehh, uhh, scha.. ja, uuuhm, okee..?" Verder kom ik niet want Sinan heeft zijn telefoon al in de handen van Emrah Bey gedrukt die (thank god) Nederlands spreekt.

Emrah Bey is de man op het Nederlandse consulaat in Antalya. Hij verteld dat Sinan nieuwe pasfoto's moet maken want degene die hij aangeleverd heeft zijn te groot. Tevens moet ik nog een briefje schrijven waarop staat dat ik samen met mijn man in Turkije woon en we samen naar Nederland willen reizen voor familie bezoek en om Sinan het land te laten zien.

Ik vind het vreemd, want Emrah Bey heeft al precies zo'n brief van mij in handen. Maar okee. Ik schrijf direct een brief, scan deze in en stuur deze direct toe per e-mail. In tussen rent Sinan in Antalya van hot naar her om de pasfoto's in orde te maken.

Bloednerveus ben ik. Ik krijg geen hap door mijn keel de rest van de dag. Emrah Bey zei dat de rest van de papieren wel in orde is en dat geeft mij wat rust. Jawel, dit betekent dat Sinan NIET naar Ankara hoeft en dat we inmiddels in de molen zitten.

Binnen 10 dagen horen we meer. 10 lange dagen. Gelukkig is het weekend al voorbij. Dus we gaan er van uit dat we deze week, en anders absoluut begin volgende week horen of Sinan naar Nederland mag komen!!

O, wat mijn paspoort betreft:
Afgelopen week werd ik gebeld door gemeente Den Haag. Ze hebben de inschrijving van het huwelijk gevonden dus als het goed is krijg ik ook deze of volgende week te horen wanneer ik mijn paspoort (MET achternaam van echtgenoot) op mag komen halen. Dat is dus al met al goedgekomen!

• 19 September 2011 - 06:47

Olga:

Spannend!! Nu moet het toch echt goed komen!
    Dat briefje is idd. vreemd want die had je al zo goed geschreven! Maargoed, niet teveel over nadenken.
    Eindelijk zijn alle papieren goed gekeurd!!

Als je voor het weekend hoort dat hij kan komen, wordt het dubbel feest op zaterdag, kan niet meer stuk!! :)

Liefs, Olga

• 19 September 2011 - 06:48

Olga:

<3 <3 moest even kijken of het hier ook komt ;)

• 19 September 2011 - 13:30

Mayra:

Nou mop, uiteindelijk komt alles wel op zn pootjes terecht! Hopelijk je paspoort gauw binnen, en hopelijk het visum ook!!! <3