De site turkije-hulp.nl is gelanceerd! - Reisverslag uit Side, Turkije van Gee Şenat - WaarBenJij.nu De site turkije-hulp.nl is gelanceerd! - Reisverslag uit Side, Turkije van Gee Şenat - WaarBenJij.nu

De site turkije-hulp.nl is gelanceerd!

Door: DigiGee

Blijf op de hoogte en volg Gee

14 September 2010 | Turkije, Side

Na enkele dagen hard werken en heel veel schrijven is het zover... De website is klaar en de heeft de naam Turkije-Hulp gekregen!

Waarom Turkije-Hulp.nl?

Wij, Gee en Mayra, zijn twee oerhollandse meiden wonend in Turkije. Wij vonden daar tijdens vakantie de liefde van onze leven en hebben de keuze gemaakt om ons kikkerlandje achter ons te laten om in het o zo mooie Turkije te gaan wonen.

We hebben elkaar gevonden via fora waar we op zoek waren naar allerlei informatie over Turkije. Ook wilde we beide graag meer mensen leren kennen die dezelfde stappen hadden ondernomen zoals wij!

Inmiddels zijn we beide getrouwd en wonen we beide nu ongeveer een jaar in dit mooie land (en ook nog eens bij elkaar in de buurt). Met vallen en opstaan kwamen we er achter hoe alles werkt. Van het voorbereiden en maken van een goede emigratie checklist tot aanvragen van een verblijfsdocument, het legaliseren van ons huwelijk in Nederland en het aanvragen van een visum om onze man naar Nederland te halen voor een vakantie.

Wanneer je besluit om naar een ander land te gaan, komt er een hoop op je af. Dat zal iedereen met ons eens zijn. Laat staan dat je ook nog eens moet inburgeren in een vreemde cultuur met andere gewoontes.

Er zijn ons vele mensen voor gegaan die naar Turkije wilde voor de liefde, stage, werk of gewoon voor een makkelijker leven. En nog veel meer mensen zullen ons nog volgen! Iedereen die wil emigreren, tijdelijk of blijvend, of bijvoorbeeld een Turkse liefde heeft die hij/zij naar Nederland wil halen, krijgt uiteindelijk met dezelfde papiermolen te maken. Met dezelfde problemen waar wij en onze voorgangers tegenaan gelopen zijn..

Het vinden van informatie op internet wordt bemoeilijkt door de vele sites. Onze site zal dus ook niet 1,2,3 opvallen. De informatie die jij nodig hebt ìs wel te vinden, maar dan verspreid over diverse sites en al dan niet correct. Fora lopen over van goedbedoelde informatie maar juist omdat er zoveel topics over hetzelfde onderwerp aangemaakt worden, kun je door de bomen het bos niet meer zien.

Het is ons doel om daar verandering in te brengen!

Daarom hebben we Turkije-Hulp in het leven geroepen, waar we alle nodige en handige informatie en tips samen zullen voegen! Wij streven naar een zo compleet mogelijke informatieve site en willen de informatie zo begrijpbaar mogelijk aanbieden. Wij zijn er om jou wat extra handvatten te geven en het leven wat je kiest makkelijker te maken!

Daarnaast zal je van anderen genoeg gegronde of ongegronde vooroordelen horen. Mensen zullen je wellicht proberen te weerhouden om te gaan doen wat je in je hart hebt besloten te gaan doen. Wij zijn er om jou te steunen. Niet alleen met het vinden van de juiste informatie! Wij zijn er ook voor jou om je een hart onder de riem te steken. Op onze site zal je met de tijd ook persoonlijke ervaringen en verhalen terug kunnen vinden van ons, en van andere Turkije-Hulp bezoekers.

Mocht je naar aanleiding van je bezoek aan Turkije-Hulp nog vragen, aanvullingen, opmerkingen en/of wijzigingen hebben: laat dit ons vooral weten!

Het enige wat we van jou terugverwachten…. is PUBLICITEIT. Waarom? Omdat wij informatie van goede kwaliteit leveren en we een grote, bekende site willen worden. We willen zo veel mogelijk mensen helpen en daarbij hebben we jouw hulp nodig. Wij geloven in de kracht van mond-op-mond reclame!

Maak onze site bekend bij iedereen die affiniteit heeft met Turkije. Wie weet help je hen zo ook weer een handje!

Gee & Mayra

NB. Uiteraard is de website nog lang niet klaar en zal er nog heel er veel gedaan moeten worden om een volledig overzicht te krijgen van alle informatie. Het is een hoop uitzoekwerk, een hoop schrijfwerk en een hoop onderhoud. Maar we doen dit met een enorm plezier en we hopen dat we heel veel mensen kunnen helpen met dit initiatief.

Via deze weg wil ik dus aan alle lezers van dit blog nogmaals een oproep doen: Pass it on! Ook zijn we maar met twee personen.. het kan dus soms even duren voor we nieuwe updates plaatsen. Mocht je goed kunnen schrijven of veel van het 1 of ander afweten, voel je dan vrij om een artikel over een bepaald onderwerp in te sturen. Je doet het op geheel vrijwillige basis maar we zetten je naam bij het artikel en je helpt er wellicht een hoop mensen mee ;)

Mocht je een eigen weblog hebben over je leven in Turkije (Of als het maar over Turkije gaat) dan kun je ook een verzoek doen om jouw link op onze site te plaatsen.

Nieuwschierig? Kijk snel op http://www.turkije-hulp.nl

• 14 September 2010 - 19:34

Mayra:

Super meis! de site ziet er mooi uit! we gaan lekker hard aan het werk eraan ;)

• 14 September 2010 - 21:01

Helga:

Ik mis nu al 1 ding, een knop om de link op facebook en hyves te zetten. Geen idee hoe makkelijk dat is ofzo, maar misschien een idee om die erop te zetten.

• 15 September 2010 - 06:07

Gee Şenat:

Helga, dat is wel mogelijk. Op de Home-pagina kun je vanaf nu de facebook 'Like' button terugvinden! :)

• 13 Oktober 2010 - 14:31

Maria Jonker:

Hsllo Gee en Mayra,

Goed initiatief, jullie website! Hier is zeker behoefte aan.

Veel succes ermee

• 14 Oktober 2010 - 12:55

Maria Jonker:

Hoi Gee en Mayra,
    Ik stond dubbel in jullie verzendlijst en heb me dus 1x afgemeld. hopelijk word ik nu niet 2x ge-delete, want dat is uiteraard niet de bedoeling ...

Groetjes uit regenachtig Dalyan

• 14 Oktober 2010 - 22:08

Carlos&corry:

ik vind dit een zeer goede informatieve site,net als ik contakt heb met maria& co.ik heb al veel informatie gekregen over het verhuizen naar dalyan.
    wij willen in de loop van 2012 naar dalyan verkassen om daar rustiger te leven dan wat we nu hebben.
    ga zo door.

• 02 April 2013 - 17:38

Gee Şenat:

Dank je wel Stef! We komen maar soms in de publiciteit en wat vaker zou erg leuk zijn. Zo bereiken we denk ik meer mensen die geholpen kunnen worden :)