Update over de boot en andere ditjes en datjes - Reisverslag uit Side, Turkije van Gee Şenat - WaarBenJij.nu Update over de boot en andere ditjes en datjes - Reisverslag uit Side, Turkije van Gee Şenat - WaarBenJij.nu

Update over de boot en andere ditjes en datjes

Door: DigiGee

Blijf op de hoogte en volg Gee

19 September 2010 | Turkije, Side

De tijd vliegt voorbij maar het repareren van de boot helaas niet.

Het is een vervelende situatie. Geen boot.. en het seizoen bijna op haar einde dus ook niet super druk meer (dat zou je als positief kunnen zien maar is het helaas niet..)

Omdat we, wanneer er klanten komen, we ten alle tijden moeten kunnen duiken.. huren we nu een boot van een ander duikcentrum. Maar dat kost ons wel weer een hoop geld (350 euro per week) en soms halen we die kosten er gewoon niet meer uit met duiken.

Soms wel maar dan gaat het grootste deel dus eerst naar de boothuur, dan naar de reparaties van onze boot en dan komen wij pas aan de beurt. Echt verdienen doen we nu dus helemaal niet.

Inmiddels weten we wel hoeveel het gaat kosten als we onze motor laten repareren. Dit ligt op ongeveer 6000TL. Een hele hoop geld. Tja.

Het goede ervan is wel dat onze motor dan echt weer helemaal goed is met allemaal nieuwe onderdelen!

En dat we maar 2000 TL hoeven te betalen (1/3e)

Verder hebben we onze boot op de kant gezet, en hebben we de onderkant geinspecteerd. Daar hebben voorheen ook behoorlijk wat gaten in gezeten maar deze zijn wel goed gerepareerd. Daarnaast vonden we 2 zwakke punten. Sinan is deze nu aan het slijpen zodat we het zelf met polyester kunnen repareren. Verder heb ik de algen van de onderkant afgepoetst. Binnenkort is het andere onderdeel van de boot aan de beurt maar nu eerst 1 kant maar. Het kost nl. een hoop werk om de boot op de andere kant te draaien. De boot weegt zonder motor toch nog rondde 350 KG. (Met motor ongeveer 750 KG)

Omdat het nu niet zo heel druk meer is op het duikcentrum ben ik vooral thuis met de website aan de slag. Wanneer Sinan klanten heeft ga ik niet mee en wanneer we helemaal geen duiken hebben wel omdat ik dan kan helpen met de reparaties van de boot.

De Turkse man heeft er volgens mij in het algemeen een beetje moeite mee als en vrouw technisch aangelegd is. Ik heb in ieder geval geen problemen met een schroevendraaier, slijptol of een stuurbak waar alle meters uit gehaald moeten worden, schoon gemaakt moeten worden, gelijmd moeten worden en teruggeplaatst moeten worden. Sinan moest daar even aan wennen. Maar ik doe het met groot plezier zolang wie dan ook mij niet vertelt hoe ik met een schroevendraaier om moet gaan ;)

Verder hebben Sinan en ik vandaag een searchdive gedaan aan de kust nabij ons duikcentrum, in de hoop dat we een aantal spullen terug zouden vinden van de boot.

Wat we zochten vonden we niet maar wel een hoop andere dingen!

23 golfballen bijvoorbeeld. Zonnebrillen, een masker en een snorkel, een aantal schoenen, tientallen hardplastic bekers, een neusclip )om je neus tijdens het zwemmen dicht te houden en een pet.. De bodem is echt enorm vervuild met kleine dingen! Ik zou graag eens een clean-up day willen organiseren met een grote groep duikers! Dat ga ik echt nog doen maar dat staat in de planning voor volgend jaar.

De website www.Turkije-Hulp.nl schiet ook al lekker op. Er moet echt nog heel veel informatie geplaatst worden maar dat komt wel goed wanneer Mayra terug is van haar vakantie naar NL. Dan kunnen we lekker samen aan de slag! Verder hebben we nu trouwens ook een FANpage op facebook zodat we nog meer mensen kunnen bereiken!

Daarnaast is het nu zeker dat:
- Sinan niet mee komt naar NL. We kunnen ons dat financieel niet veroorloven helaas. Al helemaal niet nu met onze boot en met het opkomende trouwfeest
- Ik kom natuurlijk wel en nog eerder ook. Begin NOV in plaats van eind NOV omdat mijn verblijfsvisum begin NOV afloopt. Eerder komen bespaart dus geld uit en alles wat we in deze tijden kunnen besparen is mooi meegenomen..

We waren van plan om deze maand naar Bursa te gaan om mijn trouwjurk te zoeken. Echter is de maand alweer bijna voorbij en we hebben nog geen plan gemaakt door alle eerdere gebeurtenissen. Ik vraag me zo langzamerhand af of het hele feest nog wel doorgaat. Niet lijkt me wel beter met het oog op het financiele plaatje maar Sinan wil daar nog niet zo veel van weten. (Hij weet hoe graag ik dit wilde en dat het ook heel belangrijk voor me is. .en voor hemzelf natuurlijk ook)

maar dat zullen we dus nog wel zien... Om een goed beeld van de totale kosten te krijgen zullen we toch naar Bursa en Balikesir moeten.

Ik had nog een hoop meer te vertellen maar ben dat nu even kwijt.. Komt wel weer!

• 19 September 2010 - 21:09

Helga:

Wat een goed idee zo'n opruimdag. Wie weet kunnen jullie de dag erna een sale houden om alle nog goede spullen die jullie gevonden hebben te verkopen.
    Vreemd trouwens dat er zo veel golfballetjes in zee liggen er ligt daar toch helemaal geen golfveld in de buurt?
    Tja, kan me voorstellen dat na alle financiele tegenvallers de bruiloft toch wel iets is wat ook nog eens veel geld gaat kosten.
    Hoe staat het eigenlijk met het werk vinden hier in NL?
    En is het anders een idee om een mooie jurk van iemand te lenen? Of op marktplaats te kijken en bijvoorbeeld aan iemand van ww te vragen of ze hem voor je mee nemen? Ik ben maar even aan het mee denken hoor.
    Ik hoop voor jullie dat het allemaal wel door kan gaan zoals jullie het willen.