Feestplan maken in Bursa - Reisverslag uit Side, Turkije van Gee Şenat - WaarBenJij.nu Feestplan maken in Bursa - Reisverslag uit Side, Turkije van Gee Şenat - WaarBenJij.nu

Feestplan maken in Bursa

Door: DigiGee

Blijf op de hoogte en volg Gee

05 Oktober 2010 | Turkije, Side

Gisteravond zijn we eindelijk op de bus gestapt naar Bursa om te kijken of we ons feest kunnen regelen!

Een paar uur voor we vertrokken begon ik al flinke niesbuien te krijgen en toen we eindelijk op weg gingen was ik behoorlijk ziek.

De reis verliep desalniettemin vlot. We kwamen zelfs 2,5u eerder aan dan voorspeld! Echter hebben we weinig geslapen, ik omdat ik echt ziek was en zowat de hele weg moest niezen. Dus in de tussentijd 3 films gekeken en hooguit 3u geslapen.

Onderweg nog even een tussenstop gemaakt van een half uur en toen bleek dat het toch wel fris was. Om half 6 in de ochtend was het mar 2 graden buiten dus dat was wel even anders dan het zonnige en warme Side :)

Aangekomen pakte we de bus naar de broer van Sinan. Alleen had hij de verkeerde bus aan ons doorgegeven dus na een uur reizen kwamen we er pas achter dat we zo nooit het huis zouden bereiken. Dus weer overgestapt en toen waren we er met 20 minuten.

We kregen een warm welkom en meteen werd de ontbijttafel in orde gemaakt. Na het ontbijt gingen Sinan en ik meteen weer op pad om te zoeken waarvoor we naar Bursa gekomen waren: Een trouwjurk!!

Vond het wel een hele teleurstelling dat Sinan zijn tante en mijn schoonzus niet mee konden. Zijn tante was aan het werk en Esra moest haar dochter naar sport brengen en moest daar ook enkele uren blijven :( Dus Sinan was de enige die mee kon en tegen de tradities in heeft hij mijn jurk nu dus al gezien.

Bursa is echt een textielstad en we wisten ook echt niet waar we moesten beginnen nadat Sinan zijn broer ons in de stad af had gezet met de auto. Winkel na winkel bleken bruidswinkels te zijn. Keuze dus uit duizenden soorten haha.

Gegeven moment maar een winkel gekozen en naar binnen gegaan. De griet die ons hielp was alleen een koude kikker dus ik wilde daar sowieso al mijn jurk niet meer kopen. Toch even het album doorgebladerd en toen kwamen we er al snel achter dat ik een dure keus heb. 1 jurk vonden we beide meteen he-le-maal geweldig maar dat ging hem niet worden met zijn 3000 TL.

Dus op naar de volgende. We kozen een wat kleinere winkel uit en daar werden we supervriendelijk en behulpzaam ontvangen. Toen mocht ik ook een jurk passen en dat was natuurlijk echt een meisjesdroom die uitkwam. Maar meteen de eerste jurk kiezen wilde ik ook niet dus ik maakte het mezelf nog moeilijker door nog 2 anderen te passen.

Alle 3 stonden ze echt geweldig en het was moeilijk kiezen.

ALS het feest doorgaat en we rond kunnen komen neem ik jurk nummer 2. Er mochten alleen geen foto's gemaakt worden dus ik kan hem nog niet laten zien.

Daarna zijn we even ergens gaan zitten drinken om nog een keer alles goed te bespreken. Ik was nog steeds ziek en doodop. Sinan was ook onwijs moe maar dit moet gewoon gedaan worden en veel tijd hebben we niet.

Dus daarna op zoek naar schoenen. Alleen waren die wel duur en ik ga geen 200TL voor schoenen betalen die je niet ziet (omdat ze onder de jurk verstopt zitten) en ik maar 1x kan dragen omdat het echte bruidsschoenen zijn. Dus ga ik later nog op zoek naar een goedkoop paar van max 60TL en die ik later ook nog eens kan dragen.

Verder hebben we een klein klompje goud gekocht voor Inci, de meest nieuwe aanwinst in de familie. Ze heeft rood haar en is heel vrolijk :D Super schattig.

Rond 3u zijn we echt helemaal gesloopt weer naar huis gegaan en zijn we beide als een coma op de bank in slaap gevallen tot 7u vanavond. Daarna heeft Esra me goede zelfgemaakte soep gegeven, ben ik volgestopt met paracetamol, heb ik vicks blue op mijn keel gesmeerd gekregen met een sjaal erom heen en zijn we zo aan het avondeten begonnen. Nu voel ik me echt stukken beter maar nog steeds niet top.

Morgen ochtend vertrekken we al naar Balikesir om de rest te bekijken van wat we moeten regelen. Daarna kunnen we pas beslissen of we het door kunnen laten gaan.

De datum is trouwens wel al verschoven. Naar 30 of 31e omdat de 23e en 24e Sinans broer er niet bij kan zijn. Die moet op werkreis.. dus ja. Dan maar een andere dag.

Ik hoop dat het allemaal gaat lukken. De jurk alleen al is al duurder dan we kunnen veroorloven. (en helaas is dat al 1 van de goedkoopste :S) en zaken zoals locatie en een fotograaf kosten toch wel behoorlijk wat. We zullen zien!


  • 05 Oktober 2010 - 18:33

    Mayra:

    Zo...stuk sneller aangekomen dan haha! En smorgens vroeg 2 graden? brrr ;)

    Spannend dat je iig al een jurk in gedachten heb meis, ben réuzebenieuwd!

    Hopelijk knap je snel weer op meissie!
    En ik duim dat het gaat lukken met het feest, is toch wel bijzonder natuurlijk! En je kijkt er nu al zo'n tijd naar uit!

    xxx En een hele dikke vette knuffel voor jou!

  • 05 Oktober 2010 - 21:06

    Helga:

    Gees, fijn dat je een mooie jurk gevonden hebt. Minder dat het allemaal zo ontzettend duur is en dat je ook nog eens ziek bent. Hopelijk gaat het jullie allemaal lukken om het zo te organiseren als jullie willen.
    De 30e zou trouwens wel grappig zijn, dan trouwt Filiz ook toch?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gee

Ik kan me niet voorstellen dat mijn leven heel interessant is om te volgen, maar ik hou van schrijven en deel mijn ervaringen graag met anderen. Het is een heerlijke uitlaatklep. Een mooie plek waar ik mijn gedachten kan deponeren wanneer ik door de creatieve overuren van mijn brein weer eens niet kan slapen ;) Dit weblog is daarom een grote steun voor mij. En de mensen die mij volgen eveneens. Bedankt daarvoor! :D xxx Gee

Actief sinds 01 Sept. 2009
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 350693

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 31 December 2013

Gee in Turkije 2013

27 November 2012 - 02 Februari 2013

Werkvakantie eind 2012/ begin 2013

02 Februari 2012 - 27 November 2012

Gee in Turkije 2012

07 Juni 2011 - 02 Februari 2012

Half jaartje Nederland

10 November 2011 - 04 December 2011

Sinan voor het eerst in Nederland

29 Januari 2011 - 06 Juni 2011

Gee in Turkije 2011

04 November 2010 - 29 Januari 2011

3 maanden Nederland

31 Oktober 2009 - 31 Oktober 2010

Gee in Türkiye! Het eerste jaar..

15 Augustus 2009 - 30 Oktober 2009

Gee naar Türkiye! Voorbereiden..

Landen bezocht: