Gek hoor. Eigenlijk. - Reisverslag uit Side, Turkije van Gee Şenat - WaarBenJij.nu Gek hoor. Eigenlijk. - Reisverslag uit Side, Turkije van Gee Şenat - WaarBenJij.nu

Gek hoor. Eigenlijk.

Door: DigiGee

Blijf op de hoogte en volg Gee

01 Maart 2011 | Turkije, Side

Na mijn blog van gisteren heb ik beloofd vaker te schrijven. En laat ik meteen de volgende dag maar beginnen. Want het is toch wel weer gek.

De nacht verliep langzaam. Ik kon niet slapen en Sinan ook niet. Midden in de nacht kreeg ik gierende honger terwijl ik een paar uur ervoor nog propvol zat. Gelukkig kon ik mij bedwingen en heb ik alleen even wat water gedronken om mijn maag te vullen.

Sinan lag ook al te woelen. En nadat we dit een paar uur volgehouden hadden gooide we beide de handdoek in de ring. Ik heb warme melk met anijs gemaakt en we zijn maar weer even achter de computer gedoken. Toen we weer wat slaap kregen (toen was het al licht vanochtend) hebben we weer een poging gedaan. Maar na veel zuchten en steunen besefte we dat slapen niet ging lukken afgelopen nacht.

We waren in ons hoofd veel te veel bezig met die woning!! En andere dingen natuurlijk. Maar nu heerste het positieve wel. Dus in plaats van te gaan slapen voerde we diepe lange gesprekken over onze toekomst en onze dromen. Tot vlak voor de wekker ging. Om kwart over acht zijn we het bed uit gegaan want om stipt half negen belde de eigenaar dat we langs konden komen om te bekijken welke spullen we wilde gebruiken en welke niet.

Toen we daar een paar minuten later aankwamen bleken twee verhuismannen al druk in de weer met de spullen die we niet konden gaan gebruiken. Echter hadden we keuze genoeg. Een tweepersoonsbed. Gebruiken? Ja? Okee, die blijft. Die tafel? Ook? Prima, laten we die ook staan. En die barstoelen? Ja prima, geen probleem. Of er ook een bar is? Ja hoor. Die brengen we wel even naar boven, dan kan je die ook wel gebruiken. Oh die salontafel kan je ook wel houden hoor! En die spiegel ook. En die twee kussens zijn nog heel goed die kan je ook gebruiken. O ja. De keukenkastjes staan al vol dus dat hoef je niet meer zelf aan te schaffen.

Sinan knikt beleefd ja en ik vraag me ondertussen af waar we dat moeten gaan laten. Potten, pannen, borden en bestek hebben we zelf al meer dan zat. Waar moeten we het kwijt??? We hebben niet eens genoeg kasten voor onze spullen. Wat zeg ik, niet genoeg kasten? Geen één kast hebben we!

Wanneer het ja-nee spelletje klaar is gaan de mannen verder met de spullen naar beneden brengen die weg moeten. En dan is in eens de eigenaar verdwenen. Zijn vrouw neemt het roer over en Sinan en ik beseffen al snel dat zij een tikje gek is. Of tikjes. Boel tikjes. Briesend als een stier loopt ze door de woning orders uit te delen. Af en toe kijkt ze mij aan met haar helder blauwe ogen en zegt ze wat. Ik weet niet anders te doen dan lief lachen want waar heeeeeeft ze het in godsnaam over??

En dan is in eens de woning leeg. Huppa. Doen ze gewoon eventjes. En hee, daar is de eigenaar ook weer! Met een kleine vrouw die vieze kleding aanheeft. Bah.

Oh. Ze is schoonmaakster.

Wacht even. Schoonmaakster?? Komt ze hier schoonmaken dan?? Wat gaat dat kosten? Zegt de nuchtere ik tegen Sinan. Voor we het weten zitten we op de brommer en gaan we naar de supermarkt om schoonmaakspullen te kopen. Ja wat kost dat nou? Vraag ik nog een keer. Ik verveel Sinan. Uiteindelijk krijg ik er uit dat het 20. Misschien 25. Maar maximaal 30 lira gaat kosten. En dat mevrouwtje doet het wel even. Die maakt ons huisje weer spik en span voor wij er in kunnen.

Ik protesteer. Maar maar maar!!!! IK wil schoonmaken. IK wil SCHOONMAKEN in MIJN HUIS! Begrijp je dat dan niet? Heb ik weer een huis kan ik nog niets zelf doen!

Sinan begrijpt mijn commotie niet. Handig toch? En dat regelt die aardige eigenaar gewoon eventjes. Hij heeft haar zelfs met zijn eigen auto opgehaald. Niet zeuren hoor. We krijgen allemaal spulletjes van ze en hoeven er niet voor te betalen.

Ik denk na over het antwoord en ben er voorzichtig in. Want eerst moesten we wel even 100 lira per maand meer betalen voor de inboedel en daarom wilde we het niet. Waarom krijgen we het nu dan gratis en voor niets? Voordeel is wel dat het contract met de huurprijs al getekend is.

Sinan brengt mij naar huis en legt uit dat we zelfs nog een koelkast krijgen.. Ik zeg dat ik dat aardig vind en hou verder wijselijk mijn mond. Het zal wel. Gek hoor.

Oh! Zegt Sinan voor hij weg rijdt. Oh, kom je niet mee naar binnen dan?

Nee schatje, want we gaan NU onze spullen verhuizen.

Onze spullen? Met wie??? Welke auto???

Ja, die verhuisjongens die net bezig waren. Die helpen even mee.

……..natuurlijk schiet die vraag direct weer binnen. Hoeveel gaat ons dat wel niet kosten????
20 lira. Dat is 10 euro, verduidelijkt hij me nog even.

Mensen. Wat is het toch een rare wereld. Misschien is het ook maar beter zo en hoef ik het niet te snappen. Maar okee. Vandaag worden onze spullen dus al verhuisd!!

Gek hoor :D

  • 01 Maart 2011 - 08:40

    Tamaar:

    Lekker meis!!! DUS vanacht weer een nacht slecht slapen, want dan hoor je alle nieuwe geluiden van jullie nieuwe aanwinst!! :D GEFELICITEERD

  • 01 Maart 2011 - 08:42

    Gee Şenat:

    Dank je :D Ja het is wel heel fijn hoor!! Nu hoeven we eigenlijk alleen nog maar een bank en wasmachine te kopen!! Scheelt echt enorm! En 1 of meerdere opbergkasten zou ook wel fijn zijn. In ieder geval 1 voor kleding hehe :)

  • 01 Maart 2011 - 09:07

    Mama:

    wat een andere wereld, zeg! Zulke dingen gebeuren hier gewoon niet. Moet wel lachen, want straks werk je weer volop en heb je helemaal geen tijd om schoon te maken en op te ruimen. Dus ik zou maar alvast aan de schoonmaakster wennen en vooral kennis maken. Het is prettig te weten wie daar bezig is. Liefs en geniet ze, groetjes en kus xxxxxxxxxxxx

  • 01 Maart 2011 - 09:17

    Gee Şenat:

    Nou t is gelukkig maar eenmalig hoor :) alleen voor de verhuizing :)

  • 01 Maart 2011 - 10:05

    Mayra:

    Woooow schatje dat gaat snel! Haha ja dat is Turkije he.. Ze kunnen maanden op zich laten wachten, of het gebeurt ff in een middagje ;)
    Nou succes met de verhuizing moppie! helpen met schoonmaken en verhuizen hoeft dus niet haha! Verwacht nu wel morgen al een housewarming he lekker ding hahaha!
    xxx

  • 01 Maart 2011 - 10:42

    Olga:

    Wauw, ineens gaat het allemaal zo snel!
    Helemaal lekker dat jullie nu je eigen stekkie hebben met toch wat inboedel.
    Maar vreemd is het idd. dat je het nu krijgt ipv. 100 lira meer per maand te moeten te betalen.

    En ik zou het ook hebben hoor! Mijn huis.......zelf schoonmaken!!
    Dan wordt het nog meer je eigen plekkie!!
    En dat zo'n viez vrouwtje het doet, brrrrrrr, moet er niet aandenken. Wat houdt "schoonamken"dan in voor haar ;)

    Maar je zal wel druk bezig zijn nu, geniet ervan!!
    En FOTO'S!!!!!!!!!!
    je bent wer een aantal stappen vooruit.

    Liefs, Olga xxxx

  • 01 Maart 2011 - 12:55

    Cynthia:

    He wat heerlijk om weer wat van je te lezen! En wat gaat het allemaal snel he daar! Ik ben zelf al vanaf 19januari bezig in mijn huis, en jullie regelen het in 1 dag haha :D

    Succes en veel woonplezier! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gee

Ik kan me niet voorstellen dat mijn leven heel interessant is om te volgen, maar ik hou van schrijven en deel mijn ervaringen graag met anderen. Het is een heerlijke uitlaatklep. Een mooie plek waar ik mijn gedachten kan deponeren wanneer ik door de creatieve overuren van mijn brein weer eens niet kan slapen ;) Dit weblog is daarom een grote steun voor mij. En de mensen die mij volgen eveneens. Bedankt daarvoor! :D xxx Gee

Actief sinds 01 Sept. 2009
Verslag gelezen: 506
Totaal aantal bezoekers 350679

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 31 December 2013

Gee in Turkije 2013

27 November 2012 - 02 Februari 2013

Werkvakantie eind 2012/ begin 2013

02 Februari 2012 - 27 November 2012

Gee in Turkije 2012

07 Juni 2011 - 02 Februari 2012

Half jaartje Nederland

10 November 2011 - 04 December 2011

Sinan voor het eerst in Nederland

29 Januari 2011 - 06 Juni 2011

Gee in Turkije 2011

04 November 2010 - 29 Januari 2011

3 maanden Nederland

31 Oktober 2009 - 31 Oktober 2010

Gee in Türkiye! Het eerste jaar..

15 Augustus 2009 - 30 Oktober 2009

Gee naar Türkiye! Voorbereiden..

Landen bezocht: