Tweede emigratie - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Gee Şenat - WaarBenJij.nu Tweede emigratie - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Gee Şenat - WaarBenJij.nu

Tweede emigratie

Door: DigiGee

Blijf op de hoogte en volg Gee

10 Januari 2012 | Nederland, Hoorn

Een brok in mijn keel, een knoop in mijn maag en vlinders die ongecontroleerd fladderen in mijn buik. In de nachten lig ik langer wakker en wanneer ik opsta en bedenk dat de dag die start, weer een dagje dichterbij is.. komen de hartkloppingen op. Of, hartsprongetje :)

Op de fiets, in de trein, metro en tijdens de korte wandeling naar het werk dwalen mijn gedachten af. Het liefst sluit ik dan mijn ogen weer even, zodat ik de beelden wat levendiger zie aan de binnenkant van mijn ogen. Ik droom over het nemen van afscheid, over hoe verdrietig en nerveus me dat maakt. Ik zie beelden van mijzelf op de luchthaven, waar ik in spanning afwacht tot ik mag boarden. En dan na een tussenstop gemaakt te hebben op Istanbul, natuurlijk de aankomst in Antalya waar mijn man op mij zal wachten. Ik kijk er met plezier naar uit, en voel me toch ook weer somber gestemd over het noodzakelijk afscheid wat komen gaat. Iemand of iets missen doe je natuurlijk altijd… maar dit voelt toch wel als een tweede emigratie. Nouja.. derde zelfs eigenlijk, als ik de aankomst in Nederland vorig jaar meetel ;)

Spannend is het wel weer. Altijd eigenlijk! Deze keer kan ik in ieder geval wel met een gerust hart meenemen wat ik wil. 48 kilo heb ik tot mijn beschikking en dat voelt wel erg fijn. Geen stress deze keer over wat wel en niet mee kan. Misschien kan ik nu zelfs extra kaas meenemen voor mijn man en schoonfamilie ;)

De tijd komt nu echt snel dichterbij en daarmee zijn de voorbereidingen voor mijn terugkeer naar huis alweer begonnen. De vorige keren dat ik mijn koffers moest pakken zitten nog vers in mijn geheugen. Een koffer die te zwaar was, een andere koffer die bijna uit elkaar viel van ellende. Spullen her rangschikken en andere spullen noodgedwongen achter moeten laten. Nee, kofferstress is er deze keer echt niet bij!

Eén van mijn koffers is zelfs al gepakt. Vrijwel. Er kan nog wat bij en ik zit op 'nog maar' 15 kilo! Het is fijn om er nu al mee te beginnen. Het is toch een stukje verwerking wat ik nodig heb. Ik ben zó blij dat ik weer terug kan, maar natuurlijk laat ik ook wel weer veel moois achter. Ik heb een hele fijne tijd bij mijn moeder gehad, veel leuke dingen gedaan en heerlijk gewerkt. Straks zit het er voor een lange tijd niet meer in dat ik mijn familie zie maar toch is het allemaal niet negatief. Het zijn leuke dingen waar ik weer naar uit kan kijken.

De tijd van echt afscheid nemen is er nog niet. Nog zo'n drie weekjes kan ik genieten van alles in Nederland, en daarna breekt er weer een nieuw hoofdstuk aan in Turkije. Mijn andere thuis :)

  • 10 Januari 2012 - 12:05

    Helga:

    3 weken die zijn zo om. Het aftellen is echt begonnen nu, nog 21 dagen (dat lijkt zelfs nog minder dan 3 weken). Succes met de laatste loodjes, het afscheid nemen en de koffers, x

  • 10 Januari 2012 - 12:28

    Joke:

    Ik vind het zo schattig dat je vlinders in je buik hebt voor je hubbie!
    Nog maar drie weken en dan moeten we je weer missen hier...
    Succes hoor, met het doorkomen van die laatste, zwaarste weken.

  • 11 Januari 2012 - 20:02

    Mayra:

    Ach lieverd, het gaat zo hard he.. En dan ben je eigenlijk net weer helemaal gesetteld in NL (op je man na dan uiteraard!) moet je toch weer een afscheid nemen van alles.. snap dat het moeilijk is, ik zit hier straks nog maar 3 maandjes en ik zie er toch alweer tegenop. Ook al weet je wat je in TR te wachten staat, je moet altijd weer iets missen..
    Maar het is nu wel weer tijd om eindelijk met je man samen te zijn, want dat heeftnu al veel te lang geduurd ;)
    Dikke knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gee

Ik kan me niet voorstellen dat mijn leven heel interessant is om te volgen, maar ik hou van schrijven en deel mijn ervaringen graag met anderen. Het is een heerlijke uitlaatklep. Een mooie plek waar ik mijn gedachten kan deponeren wanneer ik door de creatieve overuren van mijn brein weer eens niet kan slapen ;) Dit weblog is daarom een grote steun voor mij. En de mensen die mij volgen eveneens. Bedankt daarvoor! :D xxx Gee

Actief sinds 01 Sept. 2009
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 350625

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 31 December 2013

Gee in Turkije 2013

27 November 2012 - 02 Februari 2013

Werkvakantie eind 2012/ begin 2013

02 Februari 2012 - 27 November 2012

Gee in Turkije 2012

07 Juni 2011 - 02 Februari 2012

Half jaartje Nederland

10 November 2011 - 04 December 2011

Sinan voor het eerst in Nederland

29 Januari 2011 - 06 Juni 2011

Gee in Turkije 2011

04 November 2010 - 29 Januari 2011

3 maanden Nederland

31 Oktober 2009 - 31 Oktober 2010

Gee in Türkiye! Het eerste jaar..

15 Augustus 2009 - 30 Oktober 2009

Gee naar Türkiye! Voorbereiden..

Landen bezocht: